klik op de foto voor meer foto's

Op Eerste Pinksterdag, zondag 15 mei, was er een bijzondere reünie voor het eerste elftal van SV Delden uit het seizoen 1985-1986. Deze happening was gekoppeld aan een reünie van SC Barbaros, dat in dat seizoen middels een beslissingswedstrijd tegen SV Delden het kampioenschap behaalde in de 2e klasse TVB. SV Delden wist daarna de nacompetitie te winnen en aldus ook naar de 1e klasse TVB te promoveren.

Dertig jaar na dato wilde SC Barbaros het toenmalige kampioensfeest nog eens dunnetjes overdoen en in dat kader hadden de Hengeloërs SV Delden gevraagd of de spelers van weleer dit jaar opnieuw de sportieve strijd wilden aangaan. Arjan Seppenwoolde, een van de spelers uit 1986, nam de handschoen voortvarend op en trommelde samen met Ronnie Hendrikse, Willy de Graaf en Wim Wold alle oud-teamgenoten op.

Aangevuld met enkele 'oudere jongeren' toog het eerste elftal uit 1986 goed gemutst naar sportpark Veldwijk, waar zij werden getrakteerd op een ware heldenontvangst. De gastheren hadden, dertig jaar na dato, voor alle spelers speciale reünie-wedstrijdshirts geregeld, natuurlijk alle met rugnummer 30. Onder muzikale Turkse klanken werden de spelers van beide teams, met een opkomst vanuit een gezamenlijke spelersbus, een voor een gepresenteerd aan het in groten getale opgekomen publiek.

De toeschouwers werden niet teleurgesteld. In een sportieve strijd lieten de 'oudjes' zien dat ze aan balvaardigheid en ook aan fanatisme nog niets hadden ingeboet. Ondanks alle vriendschappelijkheid wilden beide teams het prestigeduel graag winnen en in de eerste helft leek SV Delden de beste papieren te hebben. Het elftal van leider Gerrit Paskamp kon met een 0-2 voorsprong gaan rusten, maar moest in de tweede helft toestaan dat SC Barbaros langszij en zelfs tot twee keer toe op voorsprong kwam. Vlak voor tijd leek iedereen te berusten in een gelijkspel, maar een vlijmscherpe counter, onder aanvoering van Wim Wold, leverde de bezoekers alsnog de winnende treffer op: 4-5. Sportieve revanche, dertig jaar na dato, en na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Weerkamp kon iedereen uitstekend met deze uitslag leven.

Uit handen van organisator Erol Kandemir kregen alle spelers na afloop van de wedstrijd een fraai aandenken aan een in alle opzichten geslaagde sportieve ontmoeting. Nadat de laatste handen waren geschud togen de spelers van SV Delden weer naar de thuisbasis, alwaar de eigen reünie vervolgd werd met een smakelijke barbecue. Onder het genot van een hapje en een drankje werden aan de hand van diverse foto's en plakboeken de nodige herinneringen opgehaald en werd uitvoerig teruggeblikt op deze bijzondere reüniewedstrijd en deze bijzonder geslaagde dag.

Als vanouds bleef het nog lang gezellig in het clubhuis op De Mors. Naar verluidt werd er door enkele hoofdrolspelers al voorzichtig gespeculeerd over een volgende reünie, want na afloop was iedereen het er wel over eens: dit smaakt naar meer.