Vrijdag 15 augustus was de beurt aan SV Delden om het jaarlijkse Hoftoernooi te organiseren. De organisatie had alles goed voorbereid en ook de paar buitjes die tijdens de wedstrijden vielen konden geen roet in het eten gooien, want de grote partytent en parasols boden genoeg schuilmogelijkheden . Honderden touschouwers wisten sportpark De Mors te vinden om hun club aan te moedigen en te genieten van een hapje en een drankje.

Deze zagen de clubs uit de Hof van Twente vol overgave strijden voor de toernooiwinst. Na een reeks spannende poulewedstrijden volgden een winnaars- en verliezersronde. Uiteindelijk waren het GFC en WVV '34 die de finale wisten te bereiken. In de reguliere tijd werd niet gescoord en daarom moesten penalty’s uiteindelijk uitwijzen wie de winnaar zou worden van deze vierde editie van het Hoftoernooi. Nadat GFC in de halve finale SC Markelo al de baas was in de penaltyreeks, wisten ze tegen WVV'34 wederom alle penalty’s te benutten. Dat was genoeg voor de toernooiwinst.

Na afloop van het toernooi werden de prijzen uitgereikt en werd de uitslag van de grote verloting bekend gemaakt. Een aantal grote en kleinere prijzen werden uitgedeeld, met als ultieme hoofdprijs een nieuwe damesfiets, aangeboden door Harrie van der Woning Tweewielers.

Vervolgens was er natuurlijk ruim de mogelijkheid om na te borrelen, zowel binnen als buiten. De reacties die daar werden gehoord over het toernooi en de organisatie waren louter positief, zowel van de spelers als de toeschouwers.

SV Delden kan dus met tevredenheid terugkijken op deze geslaagde activiteit. Het bestuur wil dan ook alle vrijwilligers die dit toernooi tot een groot succes hebben gemaakt van hart bedanken!