klik op de foto voor meer foto's

Twan Eijsink, Jherzi Harmsel en Richard de Vetter zijn maandag 18 mei geslaagd voor de Basisopleiding Scheidsrechter (BOS). De cursus bij GFC Goor, met in totaal achttien deelnemers uit vooral Goor en Delden, stond onder leiding van Eric Braamhaar. De enthousiaste topscheidsrechter uit Enter bracht de cursisten in vier avonden vooral de praktische kneepjes van het vak bij.

Op de cursusavonden dienden de cursisten een deel van een jeugdwedstrijd te fluiten, waarbij zij via een headset direct instructies kregen van Eric Braamhaar. Tussen de cursusavonden door dienden de cursisten bij de eigen vereniging meerdere stagewedstrijden te fluiten, onder begeleiding van ervaren clubscheidsrechters. Bij SV Delden werden de stagewedstrijden afwisselend begeleid door Arjan Laarhuis, Ed Stokkentreeff, Hajo Brandt, Hans Snoek, Freddy van de Kolk en Gerard Dijk. Heren begeleiders, dank voor jullie inzet en deskundige terugkoppeling.

De vierde en laatste cursusavond stond in het teken van spelregelkennis, die getoetst werd aan de hand van recente beelden uit de eredivisie. Aansluitend op deze spelregeltoets kon Eric Braamhaar het BOS-diploma uitreiken aan alle aanwezige cursisten. Voor SV Delden was dit geen verrassing, want Twan, Jherzi en Richard hadden in de stagewedstrijden bij onze vereniging al laten zien dat ze het diploma dubbel en dwars verdienen.

Na afloop van de diploma-uitreiking werden Twan en Jherzi – Richard was de laatste cursusavond helaas verhinderd – in de bloemetjes gezet door Jan Holterman en Gerard Dijk, de scheidsrechterscoördinatoren bij SV Delden. Het derde boeketje ging deze avond naar Jan Willem Visser, die vorig jaar – net als Twan en Jherzi – bij SV Delden deelnemer was aan de cursus pupillenscheidsrechter. Heren scheidsrechters, van harte proficiat met jullie BOS-diploma!