Vrijdagmiddag 15 mei rond 13.00 uur vertrokken twaalf enthousiaste spelers en vijf gemotiveerde leiders van de SV Delden D1 vanaf sportpark de Mors richting Haarlem. Op initiatief van Bas Visser en Ed Stokkentreeff werd aan het begin van dit seizoen besloten om met deze groep deel te gaan nemen aan een 2-daags toernooi en zo de combi voetbalkamp en voetbaltoernooi optimaal te benutten. De eerste stop was Zandvoort en na eerst een paar raceauto’s bekeken te hebben op het circuit ging het te voet naar het strand. In mum van tijd waren de spelers, tot op een onderbroek na, uitgekleed om de branding en het frisse water van de Noordzee te trotseren. De weersomstandigheden waren perfect en na een mooie strandwandeling was het tijd voor een lekkere hap. Aan het begin van de avond kwamen we aan op het omni sportpark van Olympia Haarlem. In een grote sporthal, verdeeld in vakken, konden de luchtbedden en matrassen geïnstalleerd worden. Er werd vrij vlot contact gezocht met één van de andere ploegen en al een oefen partijtje gespeeld totdat de veldverlichting om 22.00 uur uitging. De daarop volgende nacht was kort en het aantal uren slaap is wel op één hand te tellen.

De volgende ochtend is na een stevig ontbijt een wandeling ingezet om ook het centrum van Haarlem te bezichtigen. Na een drankje op de bovenstende verdieping van een warenhuis was het tijd om terug te gaan naar het sportcomplex en zich voor te bereiden op het toernooi. De Groningse ploegen Sappemeer en Holwierde werden met 3-0 en 6-0 verslagen. Tussendoor moesten we tegen Medemblik net onze meerdere erkennen, 1-2 en de afsluiting tegen Houtwijk uit Den Haag eindigde onbeslist in 2-2. Met dit resultaat werden we 2e in de poule en waren geplaatst voor één van de twee winnaars-poule op de zondag.

De zaterdagavond werd ingezet met een wederom goed geregelde BBQ in buffet vorm. We hebben daarna nog even een potje gevoetbald, leiders tegen spelers, maar dat was voor de leiders een makkie. We namen afscheid van Sari en Henk die zaterdagochtend waren aangekomen en 's avonds was het goed toeven in de gezellige kantine. De 2e nacht was wederom net zo kort met nu nog meer ploegen in de zaal, een kleine 200 jongens en meisjes, dus aan lawaai geen gebrek.

Na het ontbijt op de zondag ging het toernooi om 10.00 uur weer verder. Tegen de gastheren van Haarlem werd een sneaky 1-0 overwinning binnen gesleept. Bij de volgende pot tegen Hoogeveen was het bekend dat dit wellicht de zwaarste tegenstander zou zijn. De jongens deden het echter uitstekend en wisten er een zwaar bevochten 0-0 uit te halen. De afsluitende wedstrijd tegen Luctor uit Zeeland was iets minder maar eindigde met dezelfde brilstand. Zo kwam de Delden D1 met vijf punten, één doelpuntje voor en nul tegen toch verrassend in de halve finale. Daar troffen we Zandvoort. In die wedstrijd was goed te zien dat onze jongens twee nachten met weinig slaap hadden gehad en de tegenstander nog fris en fruitig was en helaas ging de wedstrijd met 0-2 verloren. Na wederom een lange pauze mochten we de verliezers-finale spelen tegen SV United uit Limburg. Na 25 minuten was de stand 1-1 en moesten er penalty's worden genomen. Daar bleken wij na een zinderende penalty reeks net iets beter in te zijn en tot ieders vreugde konden we direct daarna de beker voor de 3e plaats in ontvangst nemen. Zondag, eind van de middag, op de terugweg vielen de meeste spelers al in slaap in de auto. Dank aan de ouders/leiders Chantal, Alfons, Huub, Bas en Ed en ook de spelers voor een perfect verlopen weekend!