Opfrisavond Spelregels

woensdag 14 december 2016 - 19:30 uur

KNVB-docent Eric Visser komt tekst en uitleg geven over de -dit seizoen- nieuwe spelregels. Interessant voor álle voetballiefhebbers!

Aan het begin van het nieuwe voetbalseizoen hebben de spelregels veldvoetbal liefst 94 wijzigingen ondergaan. Dit gaat van kleine tekstuele wijzigingen tot grote veranderingen, bijvoorbeeld rondom het ontnemen van een duidelijke scoringskans. Het spelregelboek is in de afgelopen zomerperiode van 22.500 woorden verminderd naar 12.000 woorden. De spelregels worden dus simpeler en concreter uitgelegd.

De scheidsrechterscommissie organiseert daarom in samenwerking met de KNVB een Opfrisavond Spelregels. Hiertoe is docent Eric Visser bereid gevonden in een interactieve presentatie met actuele beelden uitleg te geven over de verschillende wijzigingen. Hij is zelf actief KNVB scheidsrechter in de Landelijke Divisie, dus iemand met de nodige praktijkervaring.

Wij denken dat deze avond een absolute must is voor alle liefhebbers van ons prachtige voetbalspelletje en niet alleen voor de scheidsrechters. We willen dan ook graag onze leden, met name trainers, leiders, spelers, en de leden van het bestuur, van de jeugdcommissie en van de technische commissie van harte uitnodigen voor deze Opfrisavond. Ook scheidsrechters van Rood Zwart zijn, in afstemming met de scheidsrechterscommissie van onze zustervereniging, van harte welkom voor deze interessante avond op De Mors.

Deze avond is tevens een uitgelezen mogelijkheid voor onze B-spelers om zich voor te bereiden op het spelregelbewijs. Wellicht dat we met z’n allen meer begrip kunnen opbrengen voor de moeilijkheidsgraad om als scheidsrechter beslissingen te moeten nemen tijdens de wedstrijden.

Datum Woensdag 14 december

Aanvang 19:30 uur