SV Delden 1 heeft zondag 29 november de uitwedstrijd tegen La Première ongelukkig verloren. SV Delden kreeg in de eerste helft volop kansen, maar enkel Joost Hendrikse wist doel te treffen. In de tweede helft toonden de Almeloërs zich -tot drie keer toe- veel effectiever in het benutten van de kansen. Timo Gerritsjans was de enige die namens de bezoekers nog wist te scoren, waardoor het elftal van Harold Oude Veldhuis -hoewel geflatteerd- uiteindelijk met lege handen stond: 3-2.

SV Delden kwam in de uitwedstrijd tegen La Première, op het kunstgrasveld van buurman Oranje Nassau, goed uit de startblokken. Het elftal van Harold Oude Veldhuis leek al na vijf minuten spelen op voorsprong te komen. Sven Wold kopte een voorzet prima binnen maar deed dit in buitenspelpositie. De treffer werd dan ook afgekeurd. De gasten lieten zich hierdoor niet ontmoedigen en probeerden La Première pijn te doen via snelle uitvallen. Ook bij dode spelmomenten was het oppassen voor de thuisploeg. Na een kwartier spelen was het bijna raak voor SV Delden uit een corner. Niels Oude Wesselink kopte goed op goal maar de doelman bracht redding.

Hierna was het de beurt aan La Première. De eerste goede kans voor de thuisploeg verdween in de 16e minuut net naast het doel. Niet veel later moest doelman Ivo Otten tot twee keer toe in actie komen om een doelpunt voor de ploeg uit Almelo te verijdelen. Ook in de periode daarna werd de Deldense doelman een aantal keer op de proef gesteld, maar hij hield zijn doel schoon.

Vijf minuten voor de rust leek SV Delden opnieuw op voorsprong te komen, maar wederom ging de vlag omhoog. Het doelpunt van Maikel ter Horst, na een mooie solo van Sven Wold, werd afgekeurd. SV Delden zette in de laatste minuten van de eerste helft door en kreeg in de 41e minuut opnieuw een goede mogelijkheid. De voorzet van Timo Gerritsjans werd echter net gemist door Sven Wold. Toch gingen de Deldenaren met een voorsprong richting de thee. Joost Hendrikse legde de bal in de 42e minuut terug op Maikel ter Horst, die het leer vervolgens weer terugbezorgde bij de eerstgenoemde. Hendrikse aarzelde niet en bracht de 0-1 op het scorebord. De grensrechter vlagde tijdens de aanval weer voor buitenspel maar dit keer liet de scheidsrechter doorspelen. Bijna werd het ook nog 0-2 maar Erwin Morsink stuitte van dichtbij op de keeper.

Na de pauze hoefde de thuisploeg niet lang te wachten op de gelijkmaker. Al in de 46e minuut kon een van de spelers van La Première de bal na een corner bij de tweede paal binnentikken: 1-1. SV Delden kreeg meteen daarna de kans om weer op voorsprong te komen, maar Sven Wold stuitte op de doelman. Balverlies van SV Delden op het middenveld leidde na een kwartier spelen de tweede treffer voor de thuisploeg in. La Première speelde de geboden kans prima uit en zette zo de 2-1 op het scorebord.

De voorsprong gaf de thuisploeg nieuwe energie. Ondanks het fellere spel van La Première kreeg SV Delden in de 70e minuut tot twee maal toe de kans om weer langszij te komen. Eerst redde de doelman op een schot van Jordy Drenth en vervolgens miste Sven Wold de bal in kansrijke positie. SV Delden bleef aandringen en kreeg via Ruben Klumpers (schot naast) en Erwin Morsink (redding keeper) opnieuw mogelijkheden op een treffer. De thuisploeg was aan de overzijde een stuk gelukkiger en kwam uit een counter op 3-1. De scheidsrechter nam hierbij een vlagsignaal voor buitenspel niet over. SV Delden kwam vlak voor tijd nog wel op 3-2 na een prima dribbel en afronding van Timo Gerritsjans, maar meer zat er niet in. Eindstand: 3-2.