klik op de foto voor meer foto's

In navolging van het Hoftoernooi voor standaardelftallen werd in 2016 voor het eerst een Hoftoernooi voor vrouwenelftallen  georganiseerd. De eerste editie vond vorig jaar plaats bij VV Rood Zwart en werd gewonnen door SC Markelo. Dit jaar was het GFC Goor dat de organisatie voor haar rekening nam. Onder prima weersomstandigheden streden vrijdagavond 9 juni maar liefst vijf vrouwenelftallen om de titel.

Zowel SV Delden als VV Rood Zwart konden door o.a. blessures en vakanties begin juni geen volwaardig elftal op de been brengen. Op eigen initiatief van de speelsters werd er, vooruitlopend op de beoogde samenwerking vanaf volgend seizoen, daarom speciaal voor het Hoftoernooi een gelegenheidselftal gevormd, en met succes. Het combiteam eindigde samen met SC Markelo, met een gelijk aantal punten, op de eerste plaats, waardoor penalty’s de beslissing moesten brengen. De dames uit Delden hielden het hoofd koel en het vizier op scherp waardoor de cup uiteindelijk richting Delden ging.

De tweede editie van het Hoftoernooi was daarmee voor de dames uit Delden meer dan geslaagd, niet alleen in sportief opzicht, maar zeker ook qua gezelligheid. Het Hoftoernooi voor vrouwenelftallen verdient het dan ook om een vaste waarde te worden op de speelkalender. Dat de animo bij andere clubs ook groot is bleek wel uit het feit dat de dames van SC Markelo zich spontaan melden om volgend jaar de derde editie van het Hoftoernooi te organiseren.

Voor meer foto's van de organiserende vereniging GFC Goor van het Hoftoernooi voor vrouwenelftallen: klik hier.