Zaterdag 16 augustus was het weer zover, de jaarlijkse Open Dag van SV Delden. ’s Ochtends vroeg hadden de vrijwilligers ervoor gezorgd dat de ontvangst al weer pico bello was. Een prima prestatie, omdat de avond ervoor vele honderden mensen tot in de kleine uurtjes het Hoftoernooi bij SV Delden hadden bezocht.

Om 09:30 uur trapten twee F-teams van SV Delden af tegen een team van NEO uit Borne. Onder leiding van jeugdscheidsrechters werden de eerste doelpunten gemaakt en geincasseerd. Ondertussen werd de Panna kooi opgeblazen, die dit jaar door de firma Univé werd gesponsord. Natuurlijk ontbrak ook dit jaar het springkussen voor de jongste jeugd niet.

Maar waar gaat het natuurlijk om: voetbal! Nadat de wedstrijden waren afgelopen, mocht de jongste jeugd en alle kinderen die SV Delden bezochten onder leiding van enkele jeugdtrainers op het hoofdveld een gevarieerd aanbod aan trainingen volgen. Prachtig om te zien hoe spannend het werd gevonden om ineens een groot veld op te mogen. Nadat de eerste schroom voorbij was, ging iedereen lekker aan de slag en was er voor de ouders gratis koffie. Ook in de panna kooi werd er hevig gestreden.

Aan het eind van de training had natuurlijk iedereen honger en dorst, en hier was natuurlijk een oplossing voor, smikkelen en smullen. Ondertussen kwamen er meerdere aanmeldingen binnen en de nieuwe leden kregen een handdoek en een mooi T-shirt met de tekst “voetballen doe je bij SV Delden”. Gelukkig scheen ook de hele tijd een zonnetje, zodat de organisatie terugkijkt op een zeer geslaagde Open Dag 2014.