Zaterdagavond 22 november was de jaarlijkse Griezeltocht, georganiseerd door BE-Events en Scala.
Een super geslaagde tocht, gezien het aantal deelnemers. Hadden we vorig jaar nog en aantal van 40 deelnemers, dit jaar was dit het geweldige aantal van maar liefst 70!
Het aanschrijven en betrekken bij organisatie van de verschillende Deldense verenigingen heeft zijn vruchten afgeworpen. Zo was onder andere de jeugd van Zwart Wit, Devoc, de scouting, DHV, SV Delden en Rood Zwart vertegenwoordigd.
Wij hopen als BE-Events nog lang te mogen genieten van jullie hulp en enthousiasme.
Het thema van de tocht dit jaar was ´Huttenkloas´, de alom in Twente bekende en beruchte rover en moordenaar uit Bentelo. Hij leefde van 1710 tot 1775.
Met een aantal van 40 figuranten en begeleiders was de opzet groter dan ooit.
Na een kort, spannend introductiefilmpje in een ruimte gevuld met rook konden de groepen vertrekken.
De deelnemers liepen een route van ongeveer 4 km, waar onderweg heksen, griezels, struikrovers en natuurlijk Huttenkloas met zijn vrouw en 2 zonen verstopt zaten.
Onderweg moesten de kinderen 4 opdrachten uitvoeren, waarbij steeds een cijfer gewonnen kon worden.
Aan het eind van de route stond een grote schatkist met een 4-cijferig slot.
Hadden de kinderen alle 4 de cijfers verdiend dan kon de kist open gemaakt worden en de muntstukken worden verdeeld.
Een tocht met veel spanning en sensatie, die niet mogelijk was geweest zonder de hulp van de vele vrijwilligers en natuurlijk niet te vergeten de deelnemende kinderen!
Scouting Delden nog bedankt voor het beschikbaar stellen van jullie clubgebouw!
Houdt BE-Events op social media in de gaten voor meer activiteiten.
In januari weer het volgende evenement.

Namens BE-Events en Scala, onze hartelijke dank!