v.l.n.r. Rood Zwart voorzitter Robert Ros, Albert Heijn vestigingseigenaar Herbert Bekman en SV Delden voorzitter Hans van Laarhoven (foto: Drukkerij Unaniem/Hofweekblad)

Vanaf maandag 30 maart verkrijgbaar bij Albert Heijn: het voetbalplaatjesboek! Op initiatief van SV Delden en VV Rood Zwart is een uniek verzamelalbum gemaakt, met plaats voor stickers van louter Deldense voetballers. Het album is tot stand gekomen in samenwerking met Albert Heijn Bekman, Drukkerij Unaniem/Hofweekblad en Van Marle Grafische bedrijven. Dinsdag 24 maart is door de voorzitters van beide voetbalverenigingen het eerste exemplaar overhandigd aan Herbert Bekman, vestigingseigenaar van de Albert Heijn in Delden.

Wie heeft als eerst het gehele  boek vol? Wat doe ik met al die dubbele stickers? Ik ontvang alleen maar stickers van Rood Zwart, die van SV Delden moet ik hebben! Weer naar de Appie boodschapjes halen, zodat ik meer kans heb om mijn boek vol te krijgen. Zal ik opa en oma ook vragen of zij mee willen helpen?

Allemaal vragen die de komende weken alle Deldense voetballiefhebbers - en dan vooral de voetballende jeugd van beide verenigingen - zullen bezighouden!

Namens SV Delden zijn een aantal vrijwilligers zeer intensief bezig geweest met het blauw-gele deel van het voetbalplaatjesboek: Marjorie Steentjes nam de fotografie voor haar rekening, de coördinatie en de controle van de foto's was in handen van Janny Lutke Willink en - last but not least - René Streutker tekende voor het ontwerp en de vormgeving van alle SV Delden-pagina's in het boek.

Langs deze weg wil ik hen namens het bestuur en namens alle leden zeer bedanken voor hun inspanningen. Het resultaat mag er zijn: een voetbalplaatjesboek waar we trots op mogen zijn!

Een speciaal woord van dank wil ik richten aan René Streutker die met veel enthousiasme en energie dit project is aangegaan en wederom heeft laten zien dat de creativiteit van een balkunstenaar niet beperkt hoeft te blijven tot het voetbalveld. René, SV Delden kan en mag  trots zijn op dit voetbalplaatjesboek. Dank daarvoor!

Hans van Laarhoven

Voor meer informatie: zie het artikel in het Hofweekblad / de Hofgids (klik hier).