Klik op de foto voor meer foto's.

Op een koude novembermorgen is het E1 team van SV Delden erin geslaagd het kampioenschap van de 2e klasse KNVB binnen te slepen. Een bijzondere prestatie omdat het team ongeslagen is, zes tegentreffers en maar liefst eenenzestig treffers voor heeft in negen wedstrijden.

In augustus bij de start van het seizoen werd de basis gelegd voor dit kampioenschap. Het team van Andre Spikkert en Gerrit Naafs zag er met drie nieuwe spelers iets anders uit. De nieuwelingen Iris, Damian en Michel werden goed opgevangen en pikten het hogere tempo snel op. In de bekercompetitie eind augustus kwam E1 nog een tegenstander tegen waarin het zijn meerdere moest erkennen. Daarna werden de volgende twee bekerwedstrijden en negen competitie wedstrijden op rij gewonnen.

De trainingen van Andere en Gerrit werden trouw bezocht en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. het team werd onverslaanbaar en dat was vooral in de laatste vier wedstrijden te zien. Eerst werd naaste concurrent Markelo aan de kant gezet, vervolgens werd de immer pikante derby bij Rood Zwart met 5-0 gewonnen. Toen het er echt op aan kwam werd de laatste concurrent Eibergen in eigen huis met 0-5 verslagen. De tegenstander spartelde de eerste helft flink tegen, maar werd na rust helemaal weggetikt door het ontketende E1. Veruit de beste helft van het seizoen volgens alle volgers. Voor veel publiek kon het team op zaterdag 28 november kampioen worden. aanvankelijk ging de partij tegen Bentelo gelijk op. Vooral op fysiek vlak wist dit team lang stand te houden tegen het stabiel ogende SV Delden. De ploeg raakte geen moment in paniek omdat men weet dat de kansen toch wel komen. Halverwege de eerste helft kwam de ploeg op voorsprong. Lustig combinerend werd Bentelo vlak voor rust op de 2-0 getrakteerd. De aanwijzingen van Gerrit en Andre waren dan ook logisch: rustig in je positie blijven dan komt het goed. Vlak voor tijd kwam nog wel de luid bejubelde 3-0. Kampioen!

Het team ging met luide muziek op de platte wagen door Delden. Onderweg werd zelfs nog even een cafe met een bezoek vereerd. De dag werd afgesloten met patat in de kantine van SV Delden.

Naast de grote inzet van alle spelers, speelsters en trainers mag de inzet van Anneke Spikkert niet onderschat worden als grote regelneef van het team.