klik op de foto voor meer foto's

Er zijn van die dagen die je als supporter van SV Delden bijblijven. Zondag 10 juni 2018 was er één van: De halve finale van de nacompetitie om een plaats in de vierde klasse.

Een uitwedstrijd tegen SV Kilder, vlak achter Doetinchem. Dat ligt niet om de hoek en dus was al snel het idee geboren om bussen in te zetten. Een bus voor de spelers – vertrek ruim twee uur voor de aftrap – en twee bussen voor de supporters, die een half uur later koers zetten richting Achterhoek. Tel daarbij op de nodige auto's eigen vervoer en SV Delden was met zo'n honderdveertig supporters uitstekend vertegenwoordigd in Kilder.

Het bestuur van SV Delden had samen met enkele vrijwilligers de busreis en het randgebeuren deze zondag tot in de puntjes geregeld. Koffie, broodjes, een versnapering voor onderweg en vervoer tussen Sportpark De Mors en Sportpark De Tol, dit alles mede mogelijk gemaakt door de gulle gift van een drietal sponsors: Autobedrijf De Vossenbrink, Gasterij 't Oaldershoes en Grieks Restaurant Santorini.

De zon scheen volop, de stemming zat er in beide bussen prima in, de supporters kwamen vol vertrouwen aan in Kilder: alle ingrediënten voor een mooie middag nacompetitievoetbal waren aanwezig.

De spelers van het eerste elftal stelden hun fans niet teleur. Na een enthousiast begin van SV Kilder nam SV Delden de regie in de wedstrijd langzaamaan over, om die daarna geen moment meer te verliezen. Joost Hendrikse was voor rust tot twee keer toe het goudhaantje, al moest hij bij de 0-2 de rake kopbal wel bekopen met een serieuze hoofdwond, waardoor hij als een ware 'strijder' al voortijdig de arena moest verlaten.

Uitgerekend zijn vervanger Ruben Diele gooide vlak na rust de wedstrijd in het slot. Na eerst de linksback van de thuisploeg onder druk te zetten, verraste hij de Kilderse doelman met zijn snelheid. Het zelf afgedwongen intikkertje betekende de 0-3 en voor de Deldense supporters het sein om alvast een voorlopig feestje te gaan vieren.

Het feestje in Kilder werd op de terugweg in de bus en bij thuiskomst in Delden vanzelfsprekend in opperbeste stemming voortgezet. De spelers van het eerste elftal kregen daarmee bij de terugkomst op Sportpark De Mors een welverdiend enthousiast onthaal.

Volgende week staat de apotheose van een verrassend succesvolle competitie op het programma. SV Delden neemt het dan op tegen v.v. Angerlo Vooruit, dat op een haar na de titel in de 5e klasse D misliep. Het elftal van trainer Wouter Kwakkenbos zal zich dan vast en zeker gesteund weten door opnieuw een enthousiaste supportersschare, want dit succes, dat smaakt naar meer.

Op naar zondag 17 juni. Op naar de finale!