klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 17 juni promotie naar de vierde klasse afgedwongen. De ploeg van Wouter Kwakkenbos won op het eigen sportpark De Mors de finale van de nacompetitie met 5-1 van Angerlo Vooruit.

SV Delden kende een perfecte start van de wedstrijd en stond al na tien minuten spelen met 2-0 voor. Twee keer sneed de Deldense aanval door het hart van de defensie van Angerlo en Sven Lutke Willink (4e minuut) en Joost Hendrikse (10e minuut) rondden prima af. Binnen een half uur spelen sloeg SV Delden opnieuw toe. Joost Hendrikse schoot een lage voorzet van Christian Vreriks hoog in het doel: 3-0.

Angerlo Vooruit gaf zich echter niet gewonnen. In de 33e minuut kon Wouter Staring uit een corner de 3-1 scoren, waarna Angerlo de druk op SV Delden verder opvoerde. Ivo Otten hield echter zijn doel verder schoon, waardoor SV Delden met een prettige marge van twee doelpunten kon gaan rusten.

Net als in de eerste helft schoot SV Delden ook in de tweede helft voortvarend uit de startblokken. Na een snelle aanval scoorde Scott Wold in de 48e minuut de 4-1. Deze dreun kwam Angerlo niet meer te boven. SV Delden kwam in de tweede helft niet meer in de problemen en langzaam maar zeker ebde het laatste sprankje hoop weg bij de ploeg uit Gelderland.

Sven Wold kreeg in de 75e minuut van elf meter de kans de voorsprong nog verder uit te bouwen maar zijn inzet werd gekeerd door de doelman. De 5-1 kwam er even later toch via Sven Lutke Willink, uit een perfect genomen vrij trap van buiten de zestien, en daarmee was het duel definitief beslist.

Na het laatste fluitsignaal werd de promotie naar de vierde klasse gevierd als een kampioenschap. De spelers en begeleiding van het eerste elftal werden bedolven onder de complimenten en felicitaties, waarna vanzelfsprekend een rondrit met de 'platte kar' door Delden volgde.

Eenmaal terug op De Mors werden alle hoofdrolspelers van het afgelopen seizoen één voor één binnengehaald door spreekstalmeester Richard Brunnekreef. Aansluitend werd het feestje, perfect georganiseerd door alle vrijwilligers op en om het veld, voortgezet tot in de late schemering. Een prachtig besluit van een prachtig seizoen voor SV Delden.

Graag tot volgend jaar... in de vierde klasse!

Video

Ruben Eijsink heeft van de wedstrijd een video gemaakt. Deze is te zien via nieuwsuitdelden - klik hier.