klik op de foto voor meer foto's

SV Delden heeft op zondagmiddag op een met zonovergoten sportpark de Mors met ruime cijfers gewonnen van FC Trias. Voor Delden was het een belangrijke pot tegen een directe concurrent die bij winst op de ranglijst gepasseerd zou worden. En dat lukte met de 4-0 zege. De ploeg van Rob Bakker schuift nu op naar de vierde plek op de ranglijst.

SV Delden kwam prima uit de startblokken op zondag. Al na 4 minuten spelen lag de bal in het doel van Trias na een mooie aanval over de as van het veld. Sven Wold omspeelde hierna knap de doelman en zette de 1-0 op het scorebord. De ploeg van Bakker bleef hierna de baas en kreeg kansen op meer. Trias stelde daar nauwelijks iets tegenover. In de 28e minuut viel de verdiende 2-0 door Brad Heuten, die na een redding van de keeper de bal hard tegen de touwen schoot. Ook hierna kreeg Delden kansen nog meer treffers, maar die vielen niet meer voor de pauze.

Na de pauze bleef de verwachte opleving van Trias uit en bleef Delden de baas. Opnieuw kwamen er mogelijkheden op de 3-0. Zo zag Scott Wold zijn inzet op de paal belanden. De bezoekers probeerden met hoge ballen gevaarlijk te worden, maar dat had weinig effect. De verdediging van Delden bleef eenvoudig overeind. In de omschakeling viel een kwartier voor tijd uiteindelijk de beslissende 3-0 van Scott Wold. Vlak voor het einde zorgde Colin Verberne, die terug was na een lange blessure, voor de 4-0. Hij deed dit op aangeven van Scott Wold.

Trainer Bakker was na afloop erg tevreden en sprak van een volwassen zege. “We hebben niet alleen goed, maar ook slim gespeeld. In de tweede helft hebben we bijvoorbeeld het tempo uit de wedstrijd gehaald omdat we al met 3-0 voorstonden. Dan is het niet meer nodig om risico te nemen.” Bakker denkt ook dat de mindere fase in de competitie nu definitief voorbij is. “De afgelopen 5 duels hebben we 13 punten gepakt. Daarvoor ging het even wat minder, maar die leerfase hebben we nu afgerond.”