meer foto's volgen later

SV Delden 1 heeft zondag 23 november één punt overgehouden aan de uitwedstrijd tegen DTC'07. Het team van René Belt kwam zowel voor als na rust op voorsprong, door doelpunten van Raymond van der Roest en Niek Boerboom, maar zag de thuisploeg twee keer weer langszij komen. Vlak voor tijd leek DTC'07 middels een vrije trap de volle buit binnen te halen, maar in de slotminuten kon Niek Boerboom uit een zelf verdiende penalty de stand weer gelijk trekken: 3-3.

Delden kende een flitsende start en kwam al na drie minuten spelen op voorsprong. De doelman van DTC’07 had een afstandsschot van Brian Otten niet klem, waarna Raymond van der Roest de 0-1 kon binnentikken.
Na de openingstreffer golfde het spel heen en weer en waren er mogelijkheden aan beide kanten. In de 25e minuut was het bijna opnieuw raak voor SV Delden. Timo Gerritsjans kwam echter een teenlengte te kort voor de rebound op een vrije bal van Niek Boerboom.
SV Delden leek de zaken aardig op orde te hebben maar na een half uur spelen viel ineens de gelijkmaker. Een bal werd door het midden van de verdediging van SV Delden gespeeld en kon simpel worden afgewerkt. In het vervolg van de eerste helft werd er niet meer gescoord. Ruststand: 1-1.

Na de pauze liet SV Delden opnieuw prima voetbal zien en het duurde dan ook niet lang voordat de eerste kansen kwamen.
Het was uiteindelijk in de 55e minuut Niek Boerboom die de bal na een dieptepass van Joost Hendrikse diagonaal tegen de touwen schoot. Een minuut later was het bijna weer gelijk, maar Ivo Otten redde goed op een inzet van een DTC’07 aanvaller.

Zelf bleven de gasten ook gevaarlijk. Onder anderen Timo Gerritsjans kreeg een mogelijkheid op de 1-3, maar hij zag zijn inzet voorlangs gaan. Een kwartier voor tijd kwam SV Delden goed weg toen de bal na een snelle counter van de thuisploeg in het zijnet verdween. Niet veel later leek de ploeg van Belt de wedstrijd te beslissen. Niek Boerboom schoot de bal binnen, maar op advies van de grensrechter besloot de leidsman voor buitenspel te fluiten. Een beslissing waar de meegereisde SV Delden supporters de nodige vraagtekens bij zetten.

De thuisploeg bleef hierdoor vertrouwen houden in een goed resultaat. In de 82e minuut viel de gelijkmaker. Een voorzet kon bij de tweede paal van het Deldense doel worden binnengekopt.

SV Delden ging hierna vol voor de overwinning, maar kreeg de deksel op de neus. Een paar minuten nadat Timo Gerritsjans een goede kans op de 2-3 miste, kreeg de thuisploeg een vrije bal op de rand van het strafschopgebied.
De bal verdween in de bovenhoek waardoor de drie punten in Lattrop dreigden te blijven.

Na een snelle uitbraak wist SV Delden echter alsnog een punt te redden. Niek Boerboom werd op de rand van de zestien neergelegd en kreeg een strafschop. Deze werd door Boerboom zelf benut die daarmee de stand weer in evenwicht bracht. Kansen voor beide teams in de laatste seconden leverden geen treffer meer op waardoor de punten gedeeld werden. Eindstand: 3-3.