Jubileum Playbackshow
1 maart 2008

Zaterdag 1 maart vond in het clubhuis van SV Delden, in het kader van het 85-jarig jubileum, een daverende Playbackshow plaats. Naast het publiek, dat zich kostelijk amuseerde, waren Rob Zomerdijk en Sanne Rodermond alias Tarzan en Jane de grote winnaars van de avond. Zie hieronder een beknopte foto-reportage van dit schitterende 'avondje SV Delden'.

Het in groten getale opgekomen publiek kreeg een zeer gevarieerd programma voorgeschoteld.
De elf optredens hadden slechts één ding gemeen: ze waren stuk voor stuk van een zeer hoog niveau.

Voor de vijfkoppige jury was het dan ook niet eenvoudig om een winnaar aan te wijzen.
De jury-leden Dinie de Jong, Jan Nobbenhuis, Nico Streutker en Barry Donker gaven als TV-coryfeeën, Jerney Kaagman, Emiel Ratelband en de ‘halfzusjes’ Geer en Goor, vermakelijk commentaar op de opgevoerde acts.
Het vijfde lid van de jury was een mystery-guest die tot de pauze vermomd bleef als ‘Miss Piggy’.

Het playback-gehalte was heel hoog en daardoor was de uitslag niet te voorspellen.
Aandoenlijk was het optreden van de zusjes Jan en Wim Holterman als Anni-Frid en Agnetha van Abba,
natuurlijk met Björn en Benny (Maarten Klumpers en Marthijn Zweepe).

Van een hoog niveau was het optreden van Guus Meeuwis,
Arnold Oolbrink met ‘Geef mij nu je angst’.

Hetzelfde gold voor Anke van Geenen, die in de huid kroop van Andrea Berg
met ‘Du hast mich tausend mal belogen’.

Ietwat sadistisch was het optreden van Bob de Rooij die Annie de helm wel heel erg krachtig op haar hoofd duwde.
Het optreden was wel zeer vermakelijk maar of Jos Eijsink bij zijn vrouw Jacqueline echt punten scoorde is maar de vraag.

De ‘Blue man group’, Han Vaanholt, Hajo Brandt en Wim Wold,
lieten letterlijk de stoppen doorslaan met hun regenpijpen en regentonnen en het onvermijdelijke water.

De figuurlijke stoppen gingen door met de Pussycats Dolls.
Astrid Schutte, Belinda Brandt, Janny Lutke Willink, Marianne Wold, Heidi van Laarhoven en Sylvia Vaanholt deden in hun schaarse kleding anders voorkomen dan de titel van hun act, “I don’t need a man”, doet vermoeden.

Het zwoele slot was voor Moulin Rouge met Lady Marmelade.
Marlin Otten, Lisette, Ellen Goosselink, Nienke Rupert en Mirel Roescher
brachten daarmee de jongens in het publiek in extase.

Na het optreden van de vijf speelsters van het dameselftal
stond de jury voor de moeilijke taak te bepalen welke drie acts in de prijzen zouden vallen.

Uiteindelijk was de jury het meest gecharmeerd van de optredens van Andrea Bocelli en Laura Pausini,
Astrid en Gea Otten met het nummer "Vivo per lei" op de derde plaats.

Als tweede de Vrienden van Delden.
Erwin Geerdink, Richard Brunnekreef en Bert Luttikhedde
leverden met de "Medley over mooie vrouwen" een knappe prestatie.

Aan het langste eind trokken Sanne Rodermond en Rob Zomerdijk,
die als Toy-box een perfecte imitatie van "Tarzan & Jane" op het podium brachten.

Achter de snuit van Miss Piggy bleek onze Deldense Junior Songfestival-finaliste
Famke Rauch schuil te gaan.
In de pauze gaf zij een daverend optreden.

Ook na de prijsuitreiking was het tot in de late uurtjes bere-gezellig in het clubhuis, dat dankzij enkele sponsors sfeervol aangekleed was: Krooshoop zorgde voor de planten, Jaap Smit, Joost Offerein en Herman de Jong tekenden voor het geluid, en Willem Lokate zorgde voor het podium. Met Joke Paskamp die de grime verzorgde, en met de overall presentatie in handen van Benno Nobbenhuis, kan SV Delden terugzien op een een perfect georganiseerde, en daardoor zeer geslaagde Jubileum-playback-avond.