klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft op zondag de derde zege op rij geboekt in de Vierde Klasse B. Dit keer moest Vios Beltrum er aan geloven. Gemakkelijk ging dat zeker niet. Vooral in het laatste deel bleef de ploeg van Rob Bakker met kunst en vliegwerk overeind. Eindstand: 2-1.

Delden begon goed aan het duel en had in de beginfase het betere van het spel. Dit leidde in de 27e minuut tot de verdiende 1-0 van Doeke Brand op aangeven van Sven Wold. Vlak voor de pauze leek Delden al bijna in veilige haven door ook de 2-0 tegen de touwen te schieten. Het doelpunt viel uit een strafschop van Scott Wold nadat een speler van Vios hands maakte in het strafschopgebied. Ruststand: 2-0.

Na de rust draaide het duel echter om. Waar Delden voor de pauze de dienst uitmaakte, was het nu Vios dat het heft in handen nam. Delden had veel moeite om van de eigen helft te komen en het was wachten op de aansluitingstreffer. Deze viel in de 69e minuut waardoor Vios weer volop geloofde in een goed resultaat. De laatste twintig minuten bleef Delden met kunst en vliegwerk overeind. Daar mocht het ook zeker doelman Twan Eijsink voor bedanken die meermaals de 2-2 voorkwam. Eindstand: 2-1.