klik op de foto voor meer foto's

Zaterdagmorgen 6 april hield SV Delden de jaarlijkse voorjaars-inloopochtend. Het sportpark was aangekleed met ballonnen en vlaggetjes.

Ouders konden met een bakje koffie in de hand eens rustig rondneuzen hoe een zaterdagochtend voor de jongste voetbalhelden en -heldinnen eruit ziet. De kinderen renden vrolijk over het veld, de één met een bal aan de voet, de ander met een regenworm in de hand…

Kabouters

De allerjongsten (3, 4, 5 en net 6 jaar) verzamelden om 10:00 uur in de middencirkel van de “Seppenwoolde-voetbalarena”. Na een kennismakingsrondje met de trainers en collega voetballers werd er eerst gezamenlijk een warming up gedaan, daarna werd de groep in tweeën gesplitst. Een aantal nieuwe kinderen moest eerst even de kat uit de boom kijken, maar al snel maakte de spanning plaats voor een lach. Na het tikspelletje politie en boefje was het tijd voor het echte voetbalwerk: dribbelen, doelpunten maken, schipper mag ik overvaren met de bal, een voetbalwedstrijdje en natuurlijk als afsluiter penalty schieten!

Welpen

Eén van onze Welpenteams (6 jarigen) speelde in de eigen opgezette 4-tegen-4 competitie een thuiswedstrijd tegen Hoeve Vooruit. Super om te zien dat Mats Fisscher, met tien jaar de jongste van ons eigen scheidsrechterkeurkorps, de wedstrijd prima leidde. Na twee keer 20 minuten rapporteerde hij de eindstand van 9-4. Het andere Welpenteam speelde een uitwedstrijd, zij wonnen mét debuterend coach van Til met 0-9 van de blauwwitte Bentelose formatie.

Aan het einde van de ochtend kregen alle kinderen een lekkere traktatie en een leuk aandenken. De nieuwkomers konden hun "strippenkaart" laten aftekenen, bij een volle kaart wordt een echte medaille uitgereikt.

Aanstaande zaterdag 13 april wordt er opnieuw getraind door de Kabouters en Welpen. De training op Sportpark de Mors begint om 10:00 uur en duurt een uurtje.

Ook nieuwsgierig? Kom gerust een kijkje nemen, of nog leuker, gewoon meteen meedoen.