Klik op de foto voor meer foto's

Zinderend in meerdere opzichten, dat was het JO12 Morstoernooi dat op zaterdag 29 juni als afsluiting van het seizoen werd georganiseerd door en bij SV Delden.

Met middagtemperaturen ruim boven de 30 graden beloofde het zinderend heet te worden, waardoor in overleg met de deelnemende verenigingen al was besloten een uur eerder te starten. Zinderend was ook de ultieme finale om plek 1 en 2, uitgerekend tussen stadsgenoten Rood Zwart en SV Delden, die uiteindelijk na penalty's in het voordeel van Rood Zwart werd beslist.

Om tot de finale te komen werden er eerst poulewedstrijden gespeeld tussen de vier deelnemende teams. Alle teams bleken goed aan elkaar gewaagd en er werden dan ook leuke en spannende wedstrijden op de mat gelegd. In de poulefase eindigden Rood Zwart en SV Delden als eerste en tweede, waardoor de finale een echte derby werd. Voordat er over werd gegaan op de finaleronde werd er eerst voor verkoeling gezorgd met een ijsje voor alle deelnemers.

In de troostfinale streden Achilles JO12-2 en Bon Boys JO12-3 om plek 3 en 4, waarbij Bon Boys overtuigend wist te winnen. Bij de finale om plek 1 en 2 droop de spanning (en het zweet) er bij spelers en publiek vanaf. Rood Zwart was favoriet omdat in de poulefase al van SV Delden werd gewonnen, maar het was SV Delden dat de voorsprong nam.

SV Delden hield daarna lang stand maar moest toch een tegendoelpunt incasseren. Omdat er daarna ondanks kansen over en weer niet meer werd gescoord moest via penalty's de beslissing vallen. In de eerste ronde van drie penalty's wisten beide teams één keer te scoren, waardoor om-en-om de beslissende penalty genomen werd. De penalty van SV Delden werd knap gekeerd, waarna de beslissende van Rood Zwart wel in het net viel. Groot was de ontlading bij Rood Zwart en na de eerste teleurstelling bij SV Delden overwon al snel de trots op de mooie 2e plek. Tijdens de prijsuitreiking was er voor elk team een mooie beker, waarna werd afgesloten met een broodje knakworst en ranja, heel veel lekkere koele ranja.

Na het geslaagde toernooi kwam er nog een vriendschappelijke wedstrijd tussen SV Delden JO13-1 en Rood Zwart JO13-2. Het werd een spannende wedstrijd die ondanks de hitte af en toe goed voetbal liet zien van beide kanten. Tijdens de wedstrijd werden er drink pauzes ingelast door de goed leidende scheidsrechter Ryan. De einduitslag was 4-3 voor Rood Zwart. Na afloop gingen de broodjes knakworst en het ijsje er wel in, daarna was het snel naar het zwembad. Een passend einde van een lang seizoen.

We kijken terug op een gezellig en vooral sportief toernooi dat zeker voor herhaling vatbaar is.