klik op de foto voor meer foto's

In een bomvolle blauw-gele kantine is zaterdag een waardig afscheidsfeest gehouden. Met deze gezellige en nostalgische avond, met als hoogtepunt natuurlijk de veiling, is letterlijk en figuurlijk de weg vrij gemaakt voor de sloop van het clubgebouw.

De jongste jeugd stond aan het begin van de avond al met veiligheidsbrillen op te popelen om te beginnen met de symbolische sloopactie. De jongens en meiden konden zich met sloophamers heerlijk uitleven op piepschuim blokken en mochten ramen en muren bekladden. Nadat de hongerige magen met een lekker patatje waren gevuld was het tijd voor een spannende bingo. Vervolgens gingen de voetjes van de vloer tijdens de disco en gingen ze in polonaise voor het laatst de kantine uit.

Terwijl de piepschuimresten werden opgeruimd kwamen de eerste gasten voor het avondfeest al binnen druppelen. Er was massaal gehoor gegeven om in blauw-geel te komen, de meest authentieke tenues waren van zolder gehaald. Natuurlijk kwam ook iedereen met een volle knip om niet het risico te lopen een gewild item mis te lopen.

Maar voor het tijd was voor de veiling werd de volle zaal stil voor een prachtige afscheidsvideo. Klik hier voor het filmpje. Onder de titelsong van ‘Cheers’ waren door onder andere Bas Visser sfeerbeelden van de huidige accommodatie gemonteerd als mooie blijvende herinnering.

Daarmee was het publiek opgewarmd voor het hoogtepunt van de avond: de veiling! Onder de bezielende leiding van veilingmeester Ivo Otten, geassisteerd door Janny Lutke Willink, werden de meest bijzondere stukken onder de hamer gebracht. Er werd fanatiek geboden op collectors items zoals de blauw-gele lampen, meubilair en als klapstuk de stamtafel. Door de succesvolle veiling krijgen de spullen een goede bestemming en is de clubkas extra gespekt.

Na de veiling kon de muziek van DJ Jelmex een tandje harder en werden er onder het genot van een hapje (met dank aan o.a. korfbalvereniging Zwart Wit) en een drankje tot in de kleine uurtjes herinneringen opgehaald. Daarmee werd een tijdperk in stijl afgesloten, op weg naar een prachtige nieuwe accommodatie om nieuwe herinneringen te maken.