Klik op de foto voor meer foto's (foto's: Bas Visser)

Fred & Roy

Er zijn een aantal legendarische duo's die voor de wereld erg herkenbaar zijn. Om er zomaar even een paar op te noemen: Bassie en Adriaan, Bert en Ernie, Peppie en Kokkie, Bonny en Clyde, Samson en Gert en ga zo maar door. Echter is er ook een duo dat voor de jongens hier, regelrecht kan worden toegevoegd aan deze lijst. Dit zijn Roy Belt en Fred Oonk.

Deze twee heren hebben met de jonge honden van toenmalig JO-19 (huidig DREI) erg veel beleefd. Het ultieme hoogtepunt is natuurlijk het kampioenschap dat werd binnengehaald tijdens een bizarre wedstrijd bij Rigtersbleek in Enschede. Maar ook hebben Roy en Fred ons bijgestaan tijdens ons extreme dieptepunt, dit is iets waarvoor wij ze nog steeds erg dankbaar zijn.

De zogenoemde super opa's die hier nu staan hebben daarnaast verschillende mooie momenten mogen beleven met het huidige JO-19 elftal.

Zo werd op sinterklaasavond, onder het genot van een pilsje, elk teamlid op de hak genomen door een goed ingelichte piet. Het viel op dat trainer Roy de grootste lol had, dat was ietwat verdacht. De literaire beschietingen waren gelukkig al snel vergeten door de geweldige culinaire skills van de heer Belt. Meneer Oonk mocht dan niet de meest uitgesproken persoon zijn, maar hij regelde gigantisch veel zaken voor het team. Zo regelde Fred na een lang coronajaar een fantastische barbecue voor het team. Een feestje waar de één meer herinneringen aan heeft dan de ander.

Bij elkaar heeft dit duo 4 jaar lang onze teams onder hun hoede genomen. Gedurende deze periode van leider/trainerschap zijn een hoop kreten en bewegingen de revue gepasseerd. Ik noem maar even de ouderwetse HUUU-GOOO zoals Fred dat zou zeggen. Maar ook de peptalk van Roy in de rust van wedstrijden waarbij er met handgebaren en stiltes die zes jaar leken te duren toch boodschappen aan de jongens konden worden overgedragen.

Nu staan deze toppers er echter voor de laatst en mogen we afscheid een fenomenaal duo dat een belangrijke rol speelt en heeft gespeeld in en buiten onze voetbal-levens.

Dit is weer een lekker lang verhaal, ik denk dat de geweldige PR-afdeling van DELDEN DREI hier iets mee te maken heeft. Desalniettemin nu dan toch het laatste woord:

Heren bedankt voor de geweldige jaren en wij hopen dat we jullie nog vaak mogen verwelkomen op het sportpark om de geweldige voetbaltechniek van met name DELDEN DREI te aanschouwen.

Boris Oonk en Tom Oonk