Klik op de foto voor meer foto's

Afgelopen zaterdag was er sprake van een ware SV Delden-invasie in de Grolsch Veste. Bijna 150 jongens en meisjes van SV Delden en SVO Twickel met hun ouders, opa's, oma's en begeleiding woonden daar de wedstrijd SV Delden - Fortuna Sittard bij.

Na een hapje en een drankje in sportkantine De Finish gingen drie supportersbussen vol richting de Grolsch Veste. Voorafgaand aan de wedstijd mochten Gijs uit JO10 en Koen uit JO8 een voetbalshirt in ontvangst nemen vanwege het aantal deelnemers aan de FC Twente verenigingsactie. Ook ontving SV Delden 14 trainingsballen voor de jongste jeugd.

Ondanks de massale blauw-gele support wisten de profs er geen beste wedstrijd van te maken. In de eerste helft speelde FC Twente niet goed en in de rust stond het dan ook 1-2.

Tijdens de rust maakte Ewout Brinkcate zijn debuut in de Grolsch Veste tijdens de Pure Energie Cup. Ewout deed met een hattrick even voor hoe het moet maar helaas deed dit voorbeeld niet goed volgen. In de tweede helft was FC Twente wel beter en kreeg de nodige kansen maar gescoord werd er niet meer.

Een teleurstellende nederlaag dus maar wel een geweldige belevenis. Een prachtig voetbaluitje dat zeker voor herhaling vatbaar is in het volgende seizoen!