SV Delden na het 60-jarig jubileum

SV Delden telt in 1983 ongeveer driehonderd leden. De groei van het aantal jeugdleden, of juister gezegd het ontbreken van die groei, baart niet alleen SV Delden maar de hele voetballerij zorgen. Verschillende oorzaken worden daarvoor aangevoerd. Er komen minder kinderen ter wereld, dus minder voetballertjes, de aantrekkingskracht van zaalsporten omdat die het hele jaar door beoefend kunnen worden, de verbeterde en uitgebreide accommodatie voor de ander sporten en het gebrek aan kader bij de voetbalverenigingen, zijn veel genoemde oorzaken.

SV Delden neemt met zes seniorenelftallen aan de competitie 1982-1983 deel, vijf zondag en één zaterdagelftal. Aan juniorenelftallen worden er acht op de been gebracht. Daarnaast nam een dameselftal en een zaalvoetbalteam aan de competitie deel.

Het aantal bestuursleden heeft in de loop der tijd forse uitbreiding ondergaan. Het leiden van een sportvereniging anno 1983 stelt ook veel meer en ingewikkelder eisen dan zestig jaar geleden. Het bestuur van de zestigjarige vereniging bestaat uit: P. Holtkamp, G. Holterman, W. Westerhof, J. Vriezekolk, D. Menger, J. Laarhuis, D.J. Tuitert, G. Seppenwoolde en W. Blekkenhorst.

bron: jubileumclubblad "SV Delden 60 jaar"

…wordt vervolgd…

> foto volgt <

C1-elftal 1983