Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Vilsteren 1
(25 september 2011)

SV Delden kreeg afgelopen zondag hevig de deksel op de neus. Een schijnbaar simpele overwinning werd volledig uit handen gegeven en scheidrechter Jansen uit Oldenzaal speelde daarbij een cruciale rol. Aanvankelijk leek er ging vuiltje aan de lucht. SV Delden had, op een enkele plaagstoot na, de wedstrijd geheel in handen.

In de 10e minuut was er al een beste kans. Daniel Higgenbotham zag zijn inzet, op aangeven van Kevin Otten net naast. Even later moest doelman Roy Poelman toch een keertje handelend optreden toen Vilsteren verdediger Toon Futten vrije doortocht kreeg. Voor de rest had de SV Delden verdediger eigenlijk geen kind aan de aanval van Vilsteren.

Het veldspel van SV Delden was veel beter, dat resulteerde uiteindelijk in 21e minuut tot een strafschop, want Kevin Otten werd in het zestienmetergebied lichtjes geduwd en daar zag scheidsrechter Jansen een penalty in. Marthijn Zweepe mocht van de elf meter zijn buitenkansje benutten. Zijn inzet ging op de paal en ook wist Coen Witteveen in de rebound de bal niet binnen te werken. Het was wel een beetje gerechtigheid, want het was een overtreding van niks.

Het was kans op kans, maar in de 35e minuut kwam de bevrijdende treffer. Marthijn Zweepe stuurde Kevin Otten diep. Zijn voorzet bereikte niet Coen Witteveen om de treffer aan te tekenen, maar Gerben Blankenvoort schoof de bal langs zijn eigen doelman: 1 – 0. Nog voor de thee leek SV Delden afstand te nemen. Na een uitstekende aktie van Brian Otten kreeg Coen Witteveen op de rand van de zestien een dot van een kans, maar de doelman van VV Vilsteren hield zijn team in de wedstrijd met een knappe redding.

Na de thee was het eenrichtingverkeer het doel van VV Vilsteren. Het veldspel van SV Delden was prima, maar de grootste makke was dat er uiteindelijk niet werd gescoord. En dit zou SV Delden ontzettend opbreken. In de 60e minuut leidde een duel op de achterlijn van SV Delden tot een penalty. Beide spelers gingen naar de grond en scheidsrechter Jansen zag in dit voorval, net buiten het zestienmetergebied, toch een penalty. Tegen alle verhoudingen in kreeg Jeron Veldmaat de gelegenheid van de elfmeter zijn ploeg naast SV Delden te zetten, hij faalde niet: 1 – 1.

Een tegenvaller van jewelste, maar er was nog genoeg tijd om een en ander recht te zetten. Volop kansen voor Daniel Higgenbotham, Kevin Otten, Colin Neuber, maar de beste kans was wel voor Marthijn Zweepe. Alleen voor de doelman gaf hij de bal af aan de meekomende Ibrahim Shamboaver. Niet zo handig, want Ibrahim werd buitenspel gegeven. Daarmee ging de beste kans van de wedstrijd verloren.

Een ijzeren wet is in het voetbal. “Als je zelf niet scoort vallen ze aan de andere kant “. Ver in blessuretijd moest Roy Poelman het veld verlaten vanwege een duwtje en zijn protest op de daarop gegeven gele kaart. Uit dit tumult wist VV Vilsteren stiekem te profiteren en de overwinning mee te nemen. Een vrije trap van zo’n 35 meter werd door Chiel Mars loeihard in de kruising geschoten en liet daarmee het team van Rene Belt met een enorme kater achter.

SV Delden had goede zaken kunnen doen. Met twee pittige wedstrijden voor de boeg, uit naar SVV ’91 en thuis Aramea, staan de zaken er geheel anders voor en zullen volop aan de bak moeten.