Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Manderveen 1 - Delden 1
(16 oktober 2011)

Het leek er zondag niet op. In het zonnige Manderveen lieten de jongens van Rene Belt het duidelijk afweten. Manderveen ging prima uit de startblokken en zat er fel op en lieten onze jongens geen moment in de wedstrijd komen. Gelukkig stond de verdediging wel goeden was het Ivo Otten die de ploeg in de wedstrijd hield.

Een uitstekende kans kwam in de 12e minuut voor Coen Witteveen, hij zou de bal maar zo binnen kunnen leggen. Helaas, het was Coen zijn dag niet, want ook in de 19e minuut kon hij een dot van een kans niet omzetten in een doelpunt. De uitstekende pas van Kevin Otten was niet aan hem besteed.

Aan de andere kant werd Ivo Otten nog maar eens op de proef gesteld. Manderveen had op het middenveld alle vrijheid en middels een ëën-twee dook Sander Lohuis vrij voor Ivo Otten op. Ivo bleef goed kijken en wist ook nu weer zijn team op de been te houden.
Het kon natuurlijk zo niet goed blijven gaan en in de 38e minuut was het dan ook raak. Het middenveld van SV Delden gaf alle vrijheid aan de opkomende Manderveners. Voor de defensie geen houden aan. In eerste instantie wist Ivo Otten de inzet nog te keren, maar in de rebound moest nu ook Ivo capituleren: 1-0. Sander Lohuis bracht zijn team op de terechte voorsprong.

Lieve woorden in de rust van Rene Belt zette de ploeg schijnbaar toch wat in beweging. Het spel werd niet veel beter, maar inzet was er wel. Manderveen was echter niet van plan de voorsprong zo maar prijs te geven. De jongens uit het veen kregen gaandeweg de wedstrijd te kort aan lucht, maar trokken een verdedigingslinie op voor het doel. Bijna geen doorkomen aan, maar ook de creativiteit daarvoor ontbrak. Vaak gingen de ballen hoog voor de pot en waren daar een dankbare prooi voor de lange keeper.

Het was een geniale pas van Brian Otten die broer Kevin maar zo vrij voor het doel zette. Kevin had met dit presentje geen moeite en bracht, met nog 10 minuten op de klok, de verdiende 1-1 op het scorebord.
In de slotfase bleef SV Delden drukken op het doel van de leeg gespeelde Manderveners. Maar ook bij SV Delden was de tank bijna leeg en ontbrak de kracht om nog door te drukken.

Een gevoelig puntenverlies, want hiermee verdwijnt een positie in de subtop. Na een paar uitstekende wedstrijden die werden afgesloten met een sneu verlies, kunnen wij nu spreken van een bar slechte partij.