Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Geslaagd Sinterklaas feest bij SV Delden
(3 december 2011)

Onder barre weersomstandigheden bracht de Sinterklaas zaterdag 3 december een bezoek aan de SV Delden. In de kantine op sportpark De Mors wachtten de F-jeugd, welpen, broertjes en zusjes en de jongste kinderen van de seniorenleden van de voetbalvereniging vol verwachting op de komst van de goedheiligman. Ditmaal kwam de Sint zelfs met de boot aan! Het laatste stukje van af het kanaal kwam er een auto met aanhanger aan te pas met daarop het hulp bootje om de Sint en zijn drie Pieten naar het sportpark te brengen. Jeugdvoorzitter Erwin Zwijnenberg ontving de goedheiligman en begeleidde Sint en zijn pieten naar binnen.
Eenmaal binnen konden de ruim vijftig kinderen nauwelijks wachten op hun cadeaus, maar niet voordat er een liedje was gezongen. Daarna mocht F1 de aftrap nemen. Met een zelf ingestudeerd dansje verrasten ze de Sint en het publiek. De "Haka", de traditionele Maori dans uit Nieuw Zeeland werd opgevoerd. De in het zwart gestoken jongens brachten, onder aanvoering van Jesse, de Sint aan het schrikken. Sint beloofde volgend jaar Jesse ook met een bezoekje te vereren als hij aan de andere kant van de wereld woont. Daarna kwamen achtereenvolgens F2, F3 en de Welpen op het toneel. Elek speler mocht met een dobbeltsteen gooien en het cijfer kwam overeen met een opdracht. De eerste vraag aan Piet, van Jort Laarhuis, was doordacht: "Mag ik een paar pepernoten?". Voor de andere cijfers die gegooit werden waren er ook leuke opdrachten. De panna bij Piet deed het bijzonder goed, maar ook het truukje met de bal of op de rug bij Piet werd met veel enthousiasme uitgevoerd. Gelukkig had Sint zijn zijn 2e boek ook bij zich en wist zo alle aanwezige kinderen bij naam te noemen toen de cadeautjes werden uitgedeeld. Met nog één keer “Dag sinterklaasje”, zodat de Sint op tijd naar zijn volgende afspraak kon, werd de Sint uitgezwaaid. Weer een geslaagd feest bij de SV Delden, mede dankzij de inzet van een prima organisatie: Sandra, Nicole, Moniek. Ilona en uiteraard alle vrijwilligers die een handje hielpen.....bedankt, ook namens Sint en zijn Pieten.