Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Playbackshow
(17 maart 2012)

Zaterdagavond 17 maart vond voor de zevende keer de playbackshow bij SV Delden plaats. In een goedgevulde kantine gaf voorzitter Hans van Laarhoven om half negen de aftrap van dit tweejaarlijkse evenement. Op het programma stonden tien acts, die door de flitsende presentatie van Sander Pelle en de gecombineerde drive-in van C&S Licht en Geluid en Feestverkoop.nl naadloos in elkaar overgingen.

De jury bestond uit een gemengd gezelschap van bekende Nederlanders: meneer de Bok (Hans Raanhuis), de C1000 gezusters Martha en Therése (Annemarie Oonk en Annemiek Visser), stylist Maik de Boer (Wim Holterman) en zanger Roel van Velzen (Mark Tuitert). Om Roel voldoende zicht op de acts te geven, was speciaal de verhoogde stoel van Blekkenhorst Totaalwonen geregeld.

Het spits werd afgebeten door Nienke Rupert, Sophie en Monique R. en Daan Wender als de Rednex met het nummer ‘Cotten Eye Joe’. Daan wist hierin met zijn opzwepende gitaarspel zelfs de vier voetjes van een paard van de vloer te krijgen.

Vervolgens gaf Arnold Oolbrink als Joan Franka een loepzuivere vertolking van de Nederlandse inzending ‘You and Me’ voor het Eurovisie Songfestival 2012. Arnold had duidelijk een aantal veren verloren in de kleedkamer en gaf daarvoor zelf de verklaring: ‘dat geklooi met die tooi’.

In het derde optreden namen Han Vaanholt, Wim Wold en Hayo Brandt het publiek ver terug in de muziekgeschiedenis met ‘Buzz Buzz a Diddle It’ van MatchBox, waarin de mondharmonica en contrabas niet ontbraken.

In de voorlaatste act voor de pauze hadden Dokter Bernard (Dinand Lutke Willink) en zijn sexy assistente (Leonie Groothuis) hun handen vol aan een gecompliceerde operatie. Toegezongen door Bonnie St. Clair (Janny Lutke Willink), wist de dokter op vakkundige wijze zowel baby als ingewanden uit zijn patient (Frank van Geenen) te verwijderen. Deze act werd door de jury beloond met een tweede plaats.

Astrid Schutte, Heidi van Laarhoven en Sylvia Vaanholt wisten de derde plaats te bemachtigen met een imitatie van ‘The Three Degrees’ met de medley ‘When will I see you again’/‘Dirty old man’. Hun goudgele glitterjurken maakten (zeker op de eerste rij) veel indruk op het publiek.

Na de pauze gaven Leonie Zengerink en Jan Holterman (zang), Hans van Laarhoven (trompet), Peter Naafs en Marthijn Zweepe (gitaar) een live optreden van het nummer ‘Home’ van ‘Edward Sharpe en de Magnetic Zeros’. De jury was zeer enthousiast over dit muzikale talent binnen de vereniging, maar moest zich aan de strenge playbackregels houden. De act kreeg een eervolle vermelding tijdens de prijsuitreiking.

In het zevende optreden was Edwin Hietbrink, vermomd als woest aantrekkelijke rapper, het middelpunt van een ware catfight. Marijn Sprukkelhorst, Monique R. en Hanne Brummelhuis haalden in de ‘Freestyler’ medley alles uit de kast om het hart van de gespierde rapper te stelen. De volledige jury (op Roel van Velzen na) viel achterover van de stoel van het lachen en waardeerde deze act met het hoofdprijs.

Vervolgens werd het publiek getrakteerd op een bezoekje van zanger Rinus (Roy Belt) en zijn Romana (Lennart ten Brinke), die toevallig de kantine passeerden toen ze ‘een stukje aan het rijen’ waren. Nadat Rinus en Romana hun ‘slow moves’ getoond hadden werd de scooter weer aangetrapt, om plaats te maken voor ‘The Blues Brothers’ (Sanne Rodermond en Ellen Holterman). Ondersteund met danspasjes werd het bericht ‘Everybody Needs Somebody’ aan het publiek afgegeven.

De gebroeders Co (Hans Pots, Martin Waddenburg, Herman de Jong en Henk van Geenen) waren het hier roerend mee eens en zongen tot slot dat ‘Eén Bitterbal’ genoeg was om liefde op te laten bloeien.

De playbackshow werd door presentator Sander Pelle en jurylid Maik de Boer afgerond met de prijsuitreiking. Samen deelden ze de bekers uit aan de gelukkige prijswinnaars en werden bijbehorende foto’s geschoten.

De organisatie kan terugkijken op een geslaagde avond en wil alle vrijwilligers (Zwart Wit (bar), Joke Paskamp (grime), Marjorie Steentjes (foto’s) en alle anderen) en sponsoren (Klussenbedrijf de Jong, C-1000 en Blekkenhorst Totaalwonen) bedanken voor deze geweldige avond.

Onderstaand een selectie van de foto's van de playbackshow.

Ook zijn video's beschikbaar van alle optredens en de prijsuitreiking, via YouTube: klik hier
.