Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Manderveen 1
(1 april 2012)

De ene wedstrijd is lang de andere niet. Vorige week zondag werd er tegen Aramea geknokt voor de punten en de voorlopige uitslag na 84 minuten wedstrijd van 1 -1 was dan ook een dik verdiende.
Even leek het er op dat SV Delden een gevolg ging geven aan deze goede uitbeurt, want in de 12e minuut kwamen de jongens van Rene Belt gelukkig op voorsprong. De doelman van Manderveen treuzelde even met zijn uittrap en op den rand van het zestienmetergebied en dat leverde SV Delden een indirecte vrije trap op. Een kadotje van scheidsrechter Kraaienvanger, want het was wel een beetje pietluttige beslissing. Manderveen klaagde niet en Gerrit Naafs schoot snoeihard binnen. De keeper kon het schot nog keren, maar Coen Witteveen was er als de kippen bij om de bal binnen te tikken; 1 – 0.

Een opsteker van jewelste natuurlijk, maar gaandeweg kreeg Manderveen meer vat op het spel van SV Delden. De jongens uit het veen keken rustig toe hoe SV Delden de bal rond liet gaan en bleven rustig wachten tot het foutje gemaakt ging worden. Een tactiek die voor Manderveen het succes bracht. Was het in de 30e minuut nog een gelukkig schot van afstand van Sander Lohuis die de partijen op gelijke hoogte bracht. Maar twee minuten later was het een perfecte counter die Manderveen op voorsprong bracht. Vincent Webbink zorgde voor de fraaie afronding; 1 – 2.

SV Delden probeerde hier wel wat tegenover te stellen, maar het leken aanvallen als van een papieren tijger. Zonder venijn en overleg.

In de tweede helft werd het spel van SV Delden er niet beter op. In de 49e minuut verzilverde Gerrit Naafs een perfecte voorzet van Mark Tuitert met het hoofd. De 2 – 2 zou de burger moed kunnen geven, maar daarvoor was het spel van SV Delden te pover. De doelman uit Manderveen beleefde verder een rustige tweede helft.
Aan de andere kant moest Ivo Otten enkele malen handelend optreden, maar simpel uitspelen en op de daar op volgende uithaal van Daan Hendriksen had hij geen verweer; 2 – 3 en in de 67e minuut gooide Rick Stopel nog eens extra zout in de Deldense wonden. Heel simpel balverlies op het middenveld gaf hem de mogelijkheid de vierde treffer voor Manderveen binnen te schieten.

De wedstrijd eindige weer met een kadotje van scheidsrechter Kraaienvanger, want een licht duwtje binnen het zestienmetergebied was voor hem aanleiding om de bal op de stip te leggen. Dit buitenkansje voor Manderveen werd echter niet verzilverd. Daan Hendriksen faalde van de penaltystip.

Dit genoeglijk samenzijn moeten we maar snel vergeten, want van een wed- ’strijd’ was amper sprake.