Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Halle 1
(17 oktober 2010)

SV Delden ging afgelopen zondag geweldig uit de startblokken. Timo Gerritsjans was de grote plaaggeest voor de SV Halle defensie. Al in de eerste minuten van de wedstrijd ging Timo Gerritsjans in het strafschopgebied onderuit. Een penalty zou op z’n plaats zijn, maar de scheidsrechter zag het even anders en liet gewoon doorspelen. Na 4 minuten probeerde Coen Witterveen het eens van afstand, maar zag zijn pegel maar net naast gaan. Het dik verdiende doelpunt kwam er toch in de beginfase. De fraaie actie van Kevin Otten werd binnen het strafschopgebied onreglementair gestuit en nu ging de bal wel op de stip. Marthijn Zweepe liet zich niet van de wijs brengen en schoot de bal keurig en onhoudbaar in het hoekje; 1 – 0. Er waren nog geen tien minuten gespeeld en het leek een hele mooie middag te gaan worden, want SV Halle had nog niets in de melk te brokkelen. Rond het kwartier was er een schitterende combinatie tussen Kevin Otten en Coen Witteveen en dat kon maar zo de 2 – 0 betekenen, maar de doelman van SV Halle kon met een wereldredding zijn ploeg behoeden voor een grotere achterstand. Tot dat moment was SV Delden heer en meester, maar Randy Radstake gaf SV Halle weer hoop, want met een snoeihard schot in de kruising van zo’n 30 meter wist hij Ivo Otten te passeren. Een wereldgoal voor Randy, waar hij nog vaak aan terug zal denken. De 1 – 1 en het uitvallen met een blessure van ‘plaaggeest ‘Timo Gerritsjans was voor SV Delden een flinke domper. Nog voor de thee leek het erop dat SV Delden terug kon komen. Met een prima actie van Coen Witteveen werd Colin Neuber in stelling gebracht, maar ook nu wist de doelman weer redding te brengen. Het zat SV Delden niet mee, maar waren ook slordig in de afronding. Zoals Kevin Otten die razendsnel door de SV Halle verdediging sneed, maar op het ‘moment suprême ‘ Frank van Geenen niet kon bedienen. Het leek er even op dat SV Halle met een voorsprong de rust in zou gaan, want uit een corner werd de bal maar net naast gekopt. Het zou teveel van het goede zijn geweest, want SV Halle liet aanvallend niets zien. In de tweede helft daalde het spelpeil zienderogen. SV Halle kreeg wat meer grip op de wedstrijd, maar kon de verdediging van SV Delden geen moment pijn doen, ook niet na het uitvallen van Marthijn Zweepe. Aanvallend lieten vooral Kevin Otten en Frank van Geenen wat kunstjes zien, wel aardig maar het leverde niets op. De wedstrijd leek op een onbevredigend gelijkspel af te stevenen ware het niet dat Frank van Geenen zijn moment nog kreeg. In de 85e minuut mocht hij aanleggen voor een vrije trap van zo’n 20 meter. Het kleine gaatje in de muur was voor hem voldoende de 2 – 1 in de hoek te schieten. Hiermee blijft de ongeslagen thuisstatus staan tot 7 november, want dan komt ‘noaber’ Diepenheim op bezoek. Volgende week zal ergens in Duitsland de teamgeest onder de loupe worden genomen om zondag 31 oktober herboren Rietmolen het leven zuur te maken.