Bij SV Delden proberen we – mét elkaar – ervoor te zorgen dat iedereen met plezier kan voetballen en dat iedereen zich bij onze vereniging thuis voelt. Om te benadrukken dat alle leden – voetballers, trainers, leiders, ouders en alle andere vrijwilligers – op hun eigen manier hieraan mee kunnen helpen, hebben we in 2013 de 'richtlijnen sportiviteit' opgesteld. De richtlijnen zijn te vinden op onze website (klik hier) en de vijf pijlers onder deze richtlijnen hebben een prominente plek gekregen op ons sportcomplex.

Alle sportieve richtlijnen, alle mooie voornemens en alle goede bedoelingen van alle betrokken leden ten spijt – het is een illusie om te veronderstellen dat hiermee bij SV Delden nu en in de toekomst alles vlekkeloos zal verlopen. Overal waar mensen met elkaar omgaan, kunnen er vervelende dingen gebeuren. Als zoiets gebeurt, kunnen en mogen we onze ogen hier niet voor sluiten – sterker nog, als zoiets gebeurt, dan willen we graag dat betrokkenen zo snel mogelijk aan de bel trekken. Om dit laatste in goede banen te leiden heeft SV Delden vertrouwenspersonen aangesteld. Iedereen die bij SV Delden iets vervelends meemaakt waarover hij of zij niet met zijn of haar eigen elftalleider of trainer kan praten, kan daarvoor dan bij deze vertrouwenspersonen terecht.

Agressie en geweld
Betekent dat mensen:
-    je lastigvallen, bedreigen of zelfs aanvallen,
-    je treiteren, schelden, schoppen, slaan,
-    gooien met dingen,
-    je afpersen omdat je iets weet, gehoord of gezien hebt over een ander.

Discriminatie/racisme
Betekent dat mensen anders met je omgaan omdat je:
-    een andere huidskleur hebt,
-    een ander geloof hebt,
-    een meisje of jongen bent,
-    andere kleren draagt,
-    een andere seksuele voorkeur hebt,
-    gehandicapt bent.

Seksuele intimidatie
Betekent dat mensen je lastig vallen op een manier die jij niet wilt:
-    opmerkingen maken over seks,
-    foto's laten zien over seks, gebaren maken,
-    aan je zitten zonder dat je dit wilt,
-    tegen je zin dwingen tot seksuele handelingen.

Wat kun je eraan doen?
Jij kunt:
-    laten merken dat je van bepaald gedrag niet gediend bent,
-    er over praten met iemand die je vertrouwt, ouders, vrienden, begeleiding team,
-    contact opnemen met één van de vertrouwenspersonen van SV Delden.
Blijf niet met je klacht rondlopen want zo wordt er niets opgelost.

De vertrouwenspersoon
-    neemt je serieus,
-    luistert naar je,
-    helpt zoeken naar oplossingen,
-    geeft informatie over hulpverlening,
-    helpt bij indienen van een klacht,
-    is er voor jou.

Er wordt vertrouwelijk omgegaan met je klacht. Je bent altijd welkom, samen met je vriend of vriendin, je ouders of begeleider.

Vertrouwenspersonen SV Delden

ErikAverdijk klein

Erik Averdijk
T: 06 11 31 72 60

Mijn naam is Erik Averdijk. Ik ben getrouwd met Wendela en vader van Sarah en Gijs. Ik woon in Delden en ben advocaat van beroep. Ik vind dat iedereen binnen een sportvereniging zichzelf moet kunnen zijn en dat we uitsluitend sportief met elkaar omgaan. Een voorbeeld voor jezelf en een ander zijn, is mijn motto.

Met vriendelijke groet,

Erik Averdijk

Annemarie Oonk
T: 06 23 90 69 60

Ik ben Annemarie Oonk. Ik ben getrouwd met Huub en ben de moeder van Sanne, Boris en Tom.
Ik werk twee dagen als vakleerkracht Bewegingsonderwijs op een school voor Speciaal Onderwijs in Enschede.
Mijn hobbies zijn hardlopen, fietsen, zwemmen, skiën, koken en lekker eten.

Sportieve groet,

Annemarie