klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft na drie nederlagen op rij weer een wedstrijd gewonnen in de Vierde Klasse A. Op zondag 7 april werd SV Vasse op het eigen Sportpark De Mors naar een 5-1 nederlaag gespeeld. SV Delden neemt na de zege de vijfde plek in met 29 punten uit 18 duels.

SV Delden speelde niet geweldig in de eerste helft en had het lastig met het stugge Vasse. Ondanks dat de ploeg van Wouter Kwakkenbos een veldoverwicht had, leidde dit niet tot veel kansen. Het duurde uiteindelijk tot de veertigste minuut voordat de eerste treffer viel. Het was Saïd L'Bouhdidi die het doelpunt scoorde. Vlak na de 1-0 viel ook de 2-0. Deze treffer kwam op naam van Scott Wold die een strafschop verzilverde. Ruststand: 2-0.

SV Delden begon sterk aan de tweede helft en kreeg via Colin Neuber direct een goede kans op de 3-0. Deze werd nog gemist, maar een minuut later was het wel raak via opnieuw Saïd L'Bouhdidi. De blauw-gelen speelden hierna een gewonnen wedstrijd en konden wat gas terugnemen. Een kwartier voor tijd viel op fraaie wijze de 4-0. Het was Christian Vreriks die de bal van grote afstand over de doelman van Vasse stuurde. De bezoekers deden hierna in de 77e minuut iets terug: 4-1. Het slotakkoord was echter voor de thuisploeg. Een mooie combinatie in het strafschopgebied tussen Sven Wold en Ruben Diele werd door de laatstgenoemde afgewerkt. Eindstand: 5-1.