klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zich zondag 14 april gerevancheerd voor de eerdere nederlaag tegen Rood Zwart dit seizoen. De tweede ontmoeting tussen de Deldense clubs eindigde in een 1-2 zege voor de blauw-gelen.

SV Delden kende een flitsende start en stond na tien minuten spelen al met 0-2 voor. Beide treffers kwamen op naam van Sven Lukte Willink, waarbij de tweede treffer door Tom Hudepohl van richting werd veranderd. De comfortabele voorsprong kwam in de eerste helft nauwelijks in gevaar. De gastheren kregen één uitgespeelde kans, maar keeper Ivo Otten wist precies op tijd zijn doel voldoende te verkleinen. Ruststand: 0-2.

Na de pauze ging Rood Zwart met man en macht op zoek naar de aansluitingstreffer. Het zette SV Delden meer en meer onder druk, maar tot grote kansen leidde dit lange tijd niet. In de tachtigste minuut viel het doelpunt van Rood Zwart dan toch. Aanvoerder Jan Baake mikte een vrije bal feilloos laag in de verre hoek: 1-2.

In het slot van de wedstrijd was de spanning te snijden op De Scheetheuvel. Rood Zwart ging vol op jacht naar de gelijkmaker, waarbij SV Delden een paar keer leek te kunnen profiteren van de ruimte die dit opleverde. Zowel Christan Vreriks als de gebroeders Wold kregen prima kansen op de 1-3, maar doelman Stef Linderman zorgde ervoor dat Rood Zwart kon blijven hopen op minimaal één punt.

Thomas de Graaf was daarna dicht bij de 2-2, maar hij zag zijn inzet op de paal belanden. Diep in blessuretijd beleefde SV Delden nog één benauwd moment. Een scherpe voorzet dwars door het doelgebied had zomaar binnengekopt kunnen worden, maar ook hier kwamen de bezoekers met de schrik vrij. Groot was dan ook de opluchting bij de blauw-gelen na het laatste fluitsignaal. Een overwinning op Rood Zwart, dat konden ook de oudere supporters van SV Delden zich niet meer herinneren.

Na afloop van de wedstrijd was het volle bak in het Noaberhoes. Gastheer Rood Zwart had de zaakjes goed voor elkaar, met een smakelijke maaltijd met spareribs en met muzikale ondersteuning in de vorm van het live gezongen Nederlandse levenslied. Centrale verdediger Erwin Morsink zag daarbij zijn kans schoon om nog even de show stelen met enkele meezingers van Jannes en Frans Duijts, die ook op De Scheetheuvel prima bleken te klinken. Hiermee was, op een historische zondag in april, het blauw-gele feestje compleet.