klik op de foto voor meer foto's

Rood Zwart heeft op zondagmiddag de eerste derby van het seizoen gewonnen van SV Delden. Op sportpark Scheetheuvel werd het 3-2 voor de ploeg van Remco Dokter. De eerste helft kwam langzaam op gang voor de ploegen was het in de openingsfase vooral aftasten. Er leek ook gepauzeerd te worden met een 0-0 stand, maar vlak voor de rust kwam Rood Zwart op voorsprong. Deze werd na de thee verdubbeld. Delden wist hierna de aansluitingstreffer te maken, maar niet veel later bracht de thuisploeg de marge weer op twee: 3-1. Delden wist nog wel de 3-2 te forceren, maar meer zat er niet in voor de blauw-gelen. Eindstand 3-2.

De spelers werden om 14.00 uur door honderden toeschouwers verwelkomd. De fakkels bij de opkomst van het veld maakten het plaatje van de derby compleet. Van spektakel op het veld was er aanvankelijk geen sprake. De ploegen tastten vooral af zonder voor veel gevaar te zorgen. Waar Delden het probeerde met verzorgd voetbal, legde Rood Zwart de nodige strijd aan de dag. Hiermee creëerden ze gaandeweg de eerste helft een overwicht. De ploegen leken te gaan rusten met een 0-0 stand, maar een fraaie aanval vlak voor het einde leverde Rood Zwart een 1-0 voorsprong op via Jelte Linderman.

Na de rust hield Rood Zwart de controle en dat leverde al snel resultaat op. Een vrije bal net buiten het strafschopgebied werd net na de pauze knap binnengeschoten door Tim van het Bolscher: 0-2. Delden ging hierna op zoek naar de aansluitingstreffer. Deze kwam er halverwege het tweede bedrijf via Sven Wold, die zich knap vrijspeelde in het vijandige strafschopgebied: 2-1. Een rode kaart voor Delden leek even later een einde te maken aan de kansen op een goed resultaat voor de blauw-gelen. Helemaal toen rood Zwart ook nog eens direct profiteerde en met een goede aanval op rechts voor de 3-1 zorgde via wederom Tim van het Bolscher. Een paar minuten voor het einde werd het echter toch nog even spannend. Sven Wold kopte eerst knap raak uit een voorzet en vlak daarna moest ook de thuisploeg met 10 man verder. In de minuten die nog resteerden, lukte het de bezoekers echter niet de gelijkmaker te forceren. Met drie hele belangrijke en verdiende punten voor Rood Zwart tot gevolg. Eindstand: 3-2.

SV Delden JO11 wint derby wél in voorwedstrijd

Voorafgaand aan de derby speelden Rood Zwart JO11-1 en SV Delden JO11-1 een spannende voorwedstrijd. Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor Rood Zwart en SV Delden mocht blij zijn dat het in die fase bij één tegentreffer bleef. Na een aansluitingstreffer van SV Delden kwamen de blauw-gelen meer los en wisten met bij vlagen mooi voetbal ook de 1-2 te scoren. Daarna ging de wedstrijd gelijk op maar gescoord werd er niet meer. Zo gaf de jeugd van SV Delden in ieder geval het goede voorbeeld.