klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft op zondagmiddag ook het tweede competitieduel gewonnen. Op bezoek bij Hoeve Vooruit werd het 0-2 voor de Deldenaren.

De bezoekers uit Delden begonnen prima aan de wedstrijd en waren in de openingsfase de baas op het veld. De thuisploeg zette daar aanvankelijk weinig tegenover, maar wist Delden met fysiek spel toch redelijk te ontregelen. Vlak voor de pauze lukte het de ploeg van trainer Rob Bakker toch om op voorsprong te komen. Na een fraaie aanval onstond er een scrimmage voor het doel van Hoeve en werd de bal uiteindelijk door de thuisploeg zelf over de lijn gewerkt. Ruststand: 0-1.

Na de pauze was het Hoeve probeerde de gelijkmaker te forceren, maar Delden hield de boel achterin goed dicht. Mede door een uitblinkende Doeke Brandt en een prima redding van doelman Twan Eijsink. Eerstgenoemde besliste de wedstrijd in de 88e minuut door de 0-2 tegen de touwen te werken. Opnieuw een prima resultaat voor de blauw-gelen. SV Delden blijft hiermee op basis van doelsaldo koploper in de 4e klasse B.