SV Delden heeft op een zonovergoten Sportpark de Endemansdijk geen punten overgehouden aan de ontmoeting met koploper Markelo. De topper in de Vierde Klasse B eindigde in een 2-0 zege voor de thuisploeg.

Vanaf minuut één was het een échte vechtwedstrijd waarin beide ploegen niet echt tot voetballen kwamen. Sportclub Markelo kwam in de eerste helft wel op voorsprong. Aanvaller Sam Warmelink werd onderuit gehaald in het 16-meter gebied. De strafschop die werd toegekend werd vervolgens feilloos binnen geschoten door Mickey Slotman: 1-0.

In de tweede helft was SV Delden met name gevaarlijk uit dode spelmomenten, maar tot een doelpunt leidde dat niet. Ruben Diele was in de 69ste minuut wel dichtbij maar zijn kopbal eindigde op de lat. Sportclub Markelo dacht in het vervolg de score uit te breiden. Maar de 2-0 van René Kuijpers werd op discutabele wijze afgekeurd. Die 2-0 kwam er uiteindelijk wel in de blessuretijd van de tweede helft. Sam Warmelink werd de diepte ingestuurd, maar de keeper van SV Delden haalde hem onderuit. De tweede strafschop van de middag werd wederom benut door Mickey Slotman, hij zette daarmee de 2-0 eindstand op het scorebord.

Voor SV Delden staat volgende week op sportpark de Mors de ontmoeting met Rood Zwart op de agenda.

Info: Maarkelsnieuws