klik op de foto voor meer foto's

SV Delden heeft op zondagmiddag op het eigen terrein Diepenheim verslagen met 4-1. De ploeg van Rob Bakker hield het lang spannend maar won uiteindelijk toch nog ruim. De blauw-gelen maken daarnaast nog altijd aanspraak op het kampioenschap. Koploper Markelo wist namelijk niet te winnen van Rekken (3-3). De voorsprong op Delden is daardoor geslonken tot twee punten met nog één duel te spelen. De ploeg van Rob Bakker wacht een lastig uitduel met Eibergen, maar Markelo ontvangt reünie, dat vierde staat en de laatste weken alles gewonnen heeft.

Delden begon prima aan de wedstrijd tegen Diepenheim en kreeg in de beginfase al een paar goede kansen. Een bal op de lat en een afgekeurde goal zorgden er echter voor dat er na een kwartier spelen nog een 0-0 stand op het scorebord stond. Even later was het wel raak voor de thuisploeg. Een goede combinatie door het centrum werd afgerond door Sven Wold: 1-0. Delden liet hierna de teugels wat vieren en kwam hierdoor minder voor het doel van Diepenheim. Gescoord werd er in de eerste helft ook niet meer.

Na de pauze kwamen de bezoekers sterk uit de kleedkamer. Delden moest gezien de kleine marge aan de bak, maar zag de ploeg van oud trainer Kwakkenbos een aantal keer gevaar opduiken voor het doel. Na een minuut of twintig kreeg Delden de controle terug en niet veel later viel ook de 2-0. Scott Wold werd prima vrijgespeeld en schoot de bal binnen. In de 73e minuut besliste Christian Vreriks de wedstrijd na een goede aanval over links: 3-0. Diepenheim deed een kwartier voor tijd iets terug uit een makkelijk gegeven strafschop voor hands. Vlak voor het einde bracht Sven Wold de marge echter weer op 3 door de 4-1 binnen te schieten. Dit was ook de eindstand.