Klik op de foto voor meer foto's

SV Delden JO17-1 kampioen 2e klasse!

Basis gelegd in Hellendoorn, afgemaakt in Enschede

Toch een vooruitziende blik gehad in augustus vorig jaar tijdens het teamuitje (klik) in een modderig en nat Hellendoorn? Met de sfeer en inzet daar (of niet Jop?) van de jongens zat het toen al goed en ik voorspelde dat dit veel beloofde voor het inmiddels afgesloten seizoen. Nou, en hoe!

Eigenlijk twee halve seizoenen, waarin we voor de winterstop lekker meedraaiden en een middenmoot positie behaalden in een competitie met clubs als UD Weerselo, DSVD, Enter en Twenthe Goor. In de najaars competitie werd er bij vlagen goed gevoetbald, het was soms iets te wisselvallig tussen verschillende wedstrijden. De positiewisselingen in het team, doorgevoerd door ons blauwgele technische duo Gerrit en Wim, pakten echter goed uit. Direct was duidelijk dat het team hierdoor veel meer samen aan het voetballen kwam en niet meer hoefde te leunen op enkele schouders. Helaas speelde richting het late najaar het C-woord iedereen weer parten, waardoor we de competitie (net) niet helemaal uitgespeeld hebben.

Na de winterstop begonnen we in een nieuwe 2e klasse, met meer “stadse” clubs zoals Suryoye Mediterraneo en Overdinkel. Later stroomde Rigtersbleek in, afgedaald uit de hoofdklasse. Het begin was nog stroef. In februari werd de eerste pot tegen oude bekende Twenthe G. nipt met 1-0 verloren en tegen noaber Bentelo kwamen we in het begin goed weg, met uiteindelijk een dikke overwinning. Daarna volgden enkele ruime winstpartijen tegen zwakkere broeders, voordat we thuis tegen Suryoye M. een erg nare situatie meemaakten met één van hun spelers. Het zijn zaken die kunnen gebeuren en onze mannen pikten het goed op. De laatste wedstrijden moest het gebeuren, daarover zo …

Gedurende de 2e seizoenshelft was het mooi te zien dat de jongens steeds meer naar elkaar toegroeiden, zowel speltechnisch als qua team. Een groot compliment voor de trainers, die ondanks de wisselvallige Corona periodes de jongens gemotiveerd hielden. Er werd lekker getraind, waarbij het plezier er regelmatig vanaf spatte. En altijd een super opkomst. Sommigen hebben aangeboren talent, maar om de minder begaafden zo te zien aanpikken, geweldig! Iedereen heeft zich écht ontwikkeld!

Terug naar de laatste twee wedstrijden, beiden uit tegen hooggeklasseerde ploegen. Borne JO17-2 kregen we na een sportief voetbalgevecht op de knieën met 1-3, en dat na een 1-0 achterstand! Vervolgens toeleven naar de laatste pot tegen Rigtersbleek JO17-1, die door Twenthe waren uitgeschakeld voor de eerste plaats. Alleen een overwinning was voldoende voor het kampioenschap en … dat lukte! Afgelopen zaterdag was het sportpark in Enschede door de ouders omgetoverd tot een blauwgele arena. Het leek wel een thuiswedstrijd: heel veel supporters, ouders, familie, zelfs veel 1e elftal spelers met de hoofdtrainer, echt super! Na een ware thriller waarin van alles gebeurde, sleepte het team een zwaarbevochten 1-2 overwinning uit het vuur: KAMPIOEN!

Toen de eerste emoties (niet alleen bij de jongens ) waren gezakt, werd door de ouders een mooi kampioensshirt aangeboden en hebben we er natuurlijk een paar op gedronken. Dit hebben we een dag later samen weer gedaan, nadat jongens en staf individueel door een erehaag van het eerste team op het hoofdveld werden gehuldigd door spreekstalmeester Richard Brunnekreef. Natuurlijk gaan we het nogmaals goed vieren op het afsluitende teamuitje in het laatste weekend van juni.

Graag willen we iedereen die ons JO17-1 team op welke wijze dan ook ondersteund of geholpen heeft dit seizoen, van harte bedanken. Een speciaal bedankje voor de enorme support van afgelopen zaterdag, een onvergetelijke blauwgele middag, prachtig!

Tot slot, Swen, Jordy, Lars, Teun, Cas, Tijmen, Bas, Jop, Wessel, Pim, Jort, Jesper, Tim en Lucas, van harte gefeliciteerd met het kampioenschap! Een terechte beloning na een geweldige reeks overwinningen en slechts één nederlaag.

De afsluiting van een mooi seizoen was genieten … de foto’s zeggen alles.

Wim, Gerrit & Arjan