Klik op de foto voor meer foto's.

In een een temperatuur van 29 graden - op het kunstgras nog enkele graden hoger - stond vandaag de thuiswedstrijd tegen Noordijk op het programma.
Delden begon rustig aan de wedstrijd. De eerste 15 minuten viel er eigenlijk alleen op het middenveld wat te beleven, op één kansje van Kevin Otten na. Een vrije bal van hem werd door de keeper gered, waarna in de rebound ook Ruben de val er niet in kreeg. Daarna kwamen pas de eerste kansjes en werd de wedstrijd aantrekkelijker.
Na wat onrust in de het strafschopgebied van Noordijk kopte Marthijn Zweepe een goede voorzet van Marcel Morsink rakelings naast. Even later kwam de eerste mogelijkheid voor Noordijk. De spits ontsnapte op links aan Daan Wender en schoot net voorlangs. Een halve minuut later werd Daan in de diepte gestuurd, maar kon de bal net niet belopen.
Vijf minuten later was het Kevin die een mooie cross van Frank Tuitert ineens nam, maar ook deze was voor de keeper.
Delden creeert wel de meeste kansen, maar toch komt de eindpass vaak niet aan. Over en weer werden nog wat kleine kansjes gecreeerd. Ivo Otten was de baas in zijn 16, maar moest toch één keer echt aan de bak toen de middenvelder van Noordijk een afvallende bal mooi op doel schoot. De hand van Ivo en de lat brachten redding voor Delden.
Na rust moest Delden toch wat creatiever worden om de wedstrijd naar zich toe te trekken. De eerste kansjes waren voor Kevin. Hij had een paar mooie kap acties - soms één te veel en was afspelen een betere optie - maar zijn schoten werden gekraakt of gered door de keeper. Nadat Jorret Averdijk het veld in mocht voor Marthijn bleef Delden het betere van het spel houden. De verdediging stond goed en ook het middenveld was in handen van Delden. De overtuiging om te scoren miste echter nog steeds.
In de 65e minuut werd Marcel door Colin Neuber de diepte in gestuurd, maar helaas was de bal net te scherp. Nog geen minuut later creeerde Marcel echter zijn eigen kans door vanaf de 16 een actie te maken. Oog in oog met de keeper blijft hij koel en schiet de verdiende 1-0 binnen.
Enkele minuter daarna kreeg Noordijk een behoorlijke kans. De spits neemt de bal ineens uit de lucht, maar mist de preciezie in zijn schot. In de daarop volgende aanval van Delden gaf Marcel een mooi steekpassje op Ruben Klumpers. Deze schoof beheerst de 2-0 langs de keeper. Een mooie beloning voor de erg sterk spelende Ruben.
Hiernaa was de weerstand van Noordijk definitief gebroken. Delden bleef aanvallen en - bevrijd door het tweede doelpunt - begon steeds beter te combineren. Niek Boerboom werd gewisseld voor Roy Spoolder en ook hij viel met veel drive in. Al na een paar minuten werd Roy mooi bediend door Mark Tuitert, maar hij vond niet het moment om te schieten dus rolde de bal achter. Enkele minuten later belandde de bal na mooi combinatiespel van Delden via onder andere Pieter Bordes op rechts bij Roy. Deze gaf een prachtige voorzet en Kevin kwam voor de keeper en kopte fraai binnen. 3-0 dus. De laatste 10 minuten kwam Ramon Holtvoort nog voor Pieter. Delden creeert nog enkele kansen, waaronder een vrije bal van Colin die ook in 2e instantie niet door Jorret binnen kan worden getikt. De laatste kans was voor Ramon, maar zijn schot miste de de kracht om het de keeper moeilijk te maken.
Met deze 3-0 op zak mogen de jongens tevreden terug kijken en napraten tijdens de ongetwijfeld gezellige Schuttersfeesten!