Na drie duels met puntverlies op rij, heeft SV Delden op zondagmiddag de volle buit gepakt in de uitwedstrijd bij Hoeve Vooruit. De ploeg van trainer Rob Bakker won met 2-5.

Doelpunten waren aanvankelijk schaars in de ontmoeting tussen de kampioen en de nummer 10. De thuisclub kwam vijf minuten voor de pauze op 1-0. Lang kon Hoeve echter niet genieten van de voorsprong. Scott Wold maakte namelijk en minuut later alweer de 1-1.

Na de pauze leek Delden snel weg te lopen nadat Matay Akfidan in de 50e minuut de 1-2 op het scorebord bracht. Toch kwam Hoeve nog voor het uur weer langszij: 2-2. Delden zocht hierna opnieuw na de voorsprong maar lang lukte dit niet. Tien minuten voor tijd viel toch de 2-3 door een eigen treffer van de thuisploeg. De tegenstand van de nummer 10 van de ranglijst was daarmee gebroken. Brad Heuten maakte daarna nog de 2-4 en de 2-5.

Jeugdspelers Tim Naafs en Jort Laarhuis uit JO19-1 maakten in de slotfase hun competitiedebuut voor Delden 1.