klik op de foto voor meer foto's

SV Delden heeft ook de tweede wedstrijd in de Derde Klasse winnend afgesloten. Op het eigen sportpark de Mors werd zondagmiddag het onbekende SC Overwetering met een 3-1 nederlaag terug naar Olst gestuurd. De ploeg van trainer Rob Bakker gaat hierdoor fier aan kop in de Derde Klasse A.

De bezoekers uit Olst begonnen iets beter aan de wedstrijd. Het spel van Delden was aanvankelijk wat rommelig. Toch was het de thuisploeg die na 8 minuten voorsprong kwam. Colin Verberne rondde een goede voorzet prima af: 1-0. De blauw-gelen kwamen hierna iets beter in het spel, maar het was Overwetering dat scoorde. Een discutabele vrije bal werd in de 20e minuut op geweldige wijze binnengeschoten door de aanvoerder van de bezoekers: 1-1. Hierna golfde het spel op en neer. Delden had de betere mogelijkheden terwijl de ploeg uit Olst wat meer aan de bal was. Gescoord werd er voor de pauze niet meer. Ruststand: 1-1.

Trainer Rob Bakker drukte zijn ploeg in de pauze op het hart om met meer vertrouwen en lef te spelen. En dat resulteerde direct in een aantal grote kansen. Net als vorige week werd het doel echter niet gevonden. Bijna kregen de blauw-gelen de deksel op de neus, maar tot opluchting van de ploeg eindigde een boogbal van Overwetering op de paal. Hierna was het weer de beurt aan Delden en dit keer was het wel raak. In de omschakeling kwam Sven Wold oog-in-oog met de doelman van de tegenstander een faalde niet: 2-1.

Ook in het restant kreeg Delden nog een aantal enorme kansen de wedstrijd in het slot te gooien, maar het bleef tot vlak voor tijd spannend. Het was Kevin Lemmink die na een mooie aanval uiteindelijk de 3-1 tegen de touwen werkte. Dit was ook de einduitslag.

Trainer Rob Bakker sprak na afloop van een droomstart van de competitie. “We hebben nu eigenlijk al aangetoond dat we goed mee kunnen draaien in de Derde Klasse. Vorig jaar kon je je nog wel eens een zwak moment veroorloven, maar nu kan dat gewoon niet. Dat is een mooie uitdaging en een goede leerschool.”