klik op de foto voor meer foto's

SV Delden ging vorige week onnodig onderuit in de Derde Klasse A, maar heeft zich op zondag gerevancheerd. De ploeg van Rob Bakker won afgetekend van Reutum. Op sportpark de Mors werd het 4-0 voor de blauw-gelen. Delden staat hierdoor tweede op de ranglijst met 9 punten uit 4 wedstrijden. Alleen Mvv’29 doet het met 10 punten beter.

SV Delden gaf vorige week niet thuis in de eerste 20 minuten van de wedstrijd en de hierdoor opgelopen achterstand kwamen ze niet meer te boven. Deze zondag ging dat een stuk beter, hoewel de toeschouwers een rommelige eerste helft kregen voorgeschoteld. Delden had controle, maar veel kansen werden er niet gecreëerd. Reutum hanteerde vooral de lange bal en zocht fysiek de duels op. De ploeg van Bakker had het daar lastig mee, maar wist via Jesse Beukert in de 28e minuut toch op voorsprong te komen. Reutum liet zich hierna niet onbetuigd maar had pech dat een goede inzet op de lat eindigde. Ruststand: 1-0.

Halverwege kregen de spelers de opdracht een iets hoger baltempo te hanteren zodat ze uit de duels konden blijven. En dat werkte goed. In de 50e minuut was het Christian Vreriks die de thuisploeg op 2-0 zette. Een mooie opsteker, maar een erg makkelijk gegeven tweede gele kaart aan Jesse Beukert maakte een paar minuten later aan de euforie een einde. De ploeg van Bakker liet zich echter niet van de wijs brengen en nog voor het uur zette Scott Wold de 3-0 op het scorebord.

Daarmee was het duel gespeeld. Colin Verberne maakte de eindstand nog iet mooier door vlak voor tijd de 4-0 binnen te werken. Scott Wold kreeg hierna ook nog een rode kaart (2x geel) getoond door de scheidsrechter. Dit was het gevolg van een zeer ongelukkig moment waarop Wold een blok zette waarbij de tegenstand ogenschijnlijk zwaar geblesseerd raakte. Deze gebeurtenis wierp toch een schaduw over een verder positieve middag voor SV Delden.