klik op de foto voor meer foto's  ,( ivm de slechte weersomstandigheden was het niet mogelijk een behoorlijke

reportage te maken )

SV Delden heeft op zondag geen punten overgehouden aan het thuisduel met DTC ’07. Hoewel de ploeg van Rob Bakker verreweg het meeste balbezit en de beste kansen had, wisten de Deldenaren niet te scoren. De bezoekers deden dat wel twee keer en werden daarvoor zeer rijkelijk beloond met 3 punten.

Delden begon niet goed aan de wedstrijd en kreeg ook al snel een kans tegen. Die werd echter gemist door de bezoekers. Hierna namen de blauw-gelen het heft in handen en werd het eenrichtingsverkeer richting het doel van DTC. Het was wachten op een Deldense goal, maar de treffer viel na 25 minuten aan de andere kant. De fusieclub uit Tilligte en Lattrop kreeg een zeer makkelijk gegeven vrij trap. Deze viel na een klutssituatie voor de voeten van een aanvaller die zwaar tegen de verhouding de 0-1 binnenschoot.

De thuisploeg voerde hierna de druk verder op en kreeg ook kansen, maar deze werden niet goed uitgespeeld. Ook in de tweede helft was dit het geval. Het spel werd eigenlijk alleen maar op de helft van DTC gespeeld. Delden kreeg de ene na de andere kans, maar gescoord werd er niet. Zelfs niet uit een strafschop die in de 70e minuut werd toegekend. Sven Lutke Willink zag zijn inzet worden gekeerd. De bezoekers kwamen niet veel later een keer op Deldense helft en scoorden pardoes de 0-2. Dit was ook de eindstand.

Trainer Rob Bakker sprak na afloop van zwaar frustrerende wedstrijd. “Ik denk dat wij 80 procent balbezit hadden en enorm veel kansen. Maar de bal wilde er niet in. Dat heb je soms. We hadden nog wel een uur kunnen voetballen, zonder dat we het net hadden gevonden.”