SV Delden 1 heeft zondag 27 oktober een ruime overwinning behaald op Hoeve Vooruit. Al in de eerste minuut kon Brian Otten na een vlotte aanval de 1-0 aantekenen en daarmee was de toon gezet. Timo Gerritsjans en Raymond van der Roest waren, respectievelijk met drie treffers en met twee treffers, goed op dreef en ook Sven Wold deed, zij het met hulp van het hoofd van een tegenstander, tot besluit nog een duit in het zakje. Hoeve Vooruit wist met een enkele treffer voor rust nog wel de eer te redden: 7-1.

Na Klein Dochteren werd ook Hoeve Vooruit getrakteerd op een zevenklapper. Al in minuut één was het al raak, na een prima doorkopbal van Michel ter Horst, kwam de bal bij Brian Otten die de bal koeltjes binnenschoof; 1–0. SV Delden bleef naar hartenlust combineren en daaruit kreeg Coen Witteveen in de 6e minuut een dot van een kans. Ditmaal was het dan wel niet raak, maar er werd bijzonder goed gevoetbald. Na een kwartier lag nummer twee eindelijk in het netje. Coen Witteveen gaf met een prima loopaktie ruimte voor Timo Gerritsjans en tergend langzaam verdween de bal via de paal achter de doelman; 2–0. De 3-0 liet niet lang op zich wachten. Met een uitblinkende Colin Neuber aan de basis, een op maat gegeven steekbal van Coen Witteveen en een prima afronding van Raymond van der Roest.
Het was niet alleen SV Delden wat de klok sloeg, Hoeve Vooruit probeerde het wel, maar vond een uitstekend keepende Ivo Otten op hun pad en in de 32e minuut moest Mark Tuitert toch nog even assistentie verlenen op de lijn om erger te voorkomen. Het doelpunt voor de Hoevenaren kwam er toch. Een gemakkelijk gegeven vrije trap was de inleiding. Ivo Otten bracht nog wel redding, maar uit de daarop volgende corner kon Lars Buskes binnen koppen; 3–1. Even was het oppassen geblazen, maar in de 37e minuut gaf Coen Witteveen met een geweldige pegel weer het sein ’aanvallen!’. Aan deze order werd direct gehoor aan gegeven. Op aangeven van Colin Neuber schoot Raymond van der Roest de 4–1 binnen. Het kon voor thee voor Hoeve Vooruit nog erger worden als de effectvolle krul van Kevin Otten zijn beloning kreeg.
Na de thee zou je een ander Hoeve Vooruit verwachten. Ze kozen wel de aanval, maar de afstraffing was er ook. Raymond van der Roest stuurde Timo Gerritsjans weg en met fraaie lob werd de uitgekomen doelman kansloos gelaten; 5–1. Voor Hoeve Vooruit werd het zo langzamerhand een vervelende middag. SV Delden bleef de regie voeren en meer doelpunten bleven niet uit. Nu stond Mark Tuitert aan de basis en de aardgevaarlijke Timo Gerritsjans zorgde voor de 6–1. De mooiste aanval kreeg in de 66e minuut niet zijn beloning. Na een geweldige assist van Coen Witteveen bleek ook dat Timo Gerritsjans kan missen. Het slotakkoord, oftewel het toetje was voor Sven Wold. Uiterst koel, of hij alle tijd van de wereld had, ronde hij met een wippertje, dat net buiten bereik van keeper en de kruin aaide van de verdediger, af. Deze 7–1 was een passend slot van een schitterende wedstrijd.