SV Delden 1 heeft zondag 5 oktober geen punten overgehouden aan de thuiswedstrijd tegen UDI. In een aantrekkelijke, open wedstrijd kregen beide elftallen volop kansen om te scoren, maar toonden de bezoekers zich veel effectiever in de afronding. Tot halverwege de tweede helft, bij een 2-3 tussenstand, bleef het nog spannend, maar een kwartier voor tijd liepen de Enschedeƫrs uit naar een ruime overwinning: 2-6.

In het begin van de wedstrijd was UDI stukken feller dan de thuisploeg. Al in de tweede aanval was het raak: Romello Dore kon na een afgemeten voorzet eenvoudig de 0-1 binnenschuiven. UDI kreeg daarna nog enkele kansjes, maar langzaamaan vocht SV Delden zich terug in de wedstrijd. Coen Witteveen en Timo Gerritsjans waren in kansrijke positie echter niet scherp in de afronding. In de 35e minuut was het toch raak voor de thuisploeg. Niek Boerboom stoomde op langs de linkerkant van het veld en zijn voorzet werd door een verdediger van UDI ongelukkig achter de eigen doelman geschept: 1-1. In het restant van de eerste helft golfde het spel op en neer, maar werd er niet meer gescoord.

Ook in de tweede helft kwamen de Enschedeƫrs scherper uit de kleedkamer dan de gastheren. Een afgeslagen corner was een prooi voor Glenn Schonewille, die van buiten het strafschopgebied met een streep in het dak van het doel keeper Ivo Otten kansloos liet: 1-2. Nadat SV Delden daarna wel gevaar wist te stichten in het doelgebied van UDI, maar de inzet tot drie keer toe gekeerd zag, was UDI in de counter wel trefzeker. Berlon Rotsma liet de blauw-gele defensie zijn hielen zien en stiftte fraai de 1-3 in de verre hoek.

SV Delden zat echter niet bij de pakken neer, zette UDI flink onder druk en wist enkele keren gevaarlijk te worden. Nog binnen het kwartier viel de aansluitingstreffer: Kevin Otten werd niet buitenspel gegeven en van dichtbij schoot hij de bal in de korte hoek: 2-3. Waar SV Delden vervolgens enkele keren dicht bij de gelijkmaker was, viel halverwege de tweede helft het doelpunt aan de andere kant. Joey Neys had na een snelle counter het vizier wel op scherp: 2-4.

Een kwartier voor tijd was de strijd definitief gestreden. UDI reeg in die periode een handvol goede kansen aaneen, waarvan het er twee wist te benutten. Dion Leferink faalde niet vanaf de strafschopstip en Mike Bosman strooide, na een blunder bij het uitverdedigen, nog extra zout in de Deldense wonden: 2-6. Door deze verliespartij blijft SV Delden voorlopig in de onderste regionen verkeren in de 5e klasse B.