klik op de foto voor meer foto's

Zaterdag 9 mei was het dan eindelijk zover, de F3 van SV Delden kon kampioen worden. Na een lastige najaarscompetitie kreeg het team het voetbalspel steeds beter onder de knie.

Er stond een spannende wedstrijd tegen Bentelo voor de deur, want een gelijkspel was voldoende om het kampioenschap in de wacht te slepen. Na een ruime zege kon het festijn beginnen.

In het voorjaar werd met een nieuw tenue van Heuten Timmerwerken de weg naar boven ingezet. Van de eerste negen wedstrijden werden er maar liefst acht gewonnen. Alleen Avanti W was nog een bedreiging. Wanneer het Delden team tegen Bentelo F3 zou winnen, waren ze niet meer in te halen.

Onder grote publieke belangstelling werd aan de wedstrijd begonnen. Iedereen was zo gespannen, dat ze niet in de gaten hadden dat Bentelo per ongeluk met een spelertje meer begon. Gelukkig werd dit snel hersteld, waarna SV Delden de aanval zocht. Dat ging ze prima af, want bij rust was de stand al 2-0.

De tweede helft werd er goed verder gevoetbald en vlogen er nog twee ballen in het doel van Bentelo. Na de wedstrijd kon na de gebruikelijke strafschoppen het feest beginnen. Na een praatje door de jeugdvoorzitter was het tijd om een mooie medaille en een vaantje van SV Delden in ontvangst te nemen.

Daarna werden de spelers verwend met allerlei lekkers wat in de kantine klaarstond. Ondertussen werd de kampioenswagen van een mooi spandoek en ballonnen voorzien. Niet lang daarna kon de zegetocht door Delden beginnen en het bleef nog lang onrustig ;-)