Terwijl er op De Mors met verbazend rasse schreden een kolos verrijst die al maar beter als sporthal is voor te stellen, wordt ook de sportkantine binnen dat gebouw steeds concreter. Met de presentatie van een kantinenaam en een nieuwe serie filmimpressies van de sporthal wordt steeds minder aan de fantasie en steeds meer aan het geduld overgelaten.

Waar de vorderingen van de bouw vooral op het conto van de bouwcombinatie geschreven kunnen worden, is de smoel van het sportpark de verdienste van de Stichting Sportief de Mors en de werkgroep Identiteit. Binnen die werkgroep wordt door een afvaardiging van de vier initiërende sportverenigingen, de SBR en architectenbureau SchipperDouwes grondig nagedacht over materiaalgebruik, kleurstelling en de inrichting van de verschillende ruimtes, waaronder dus ook de toekomstige kantine op het sportpark.

Als honk voor alle verenigingen is de sportkantine vooral ook een ontmoetingsplek die openheid en sportiviteit moet uitstralen. Daarbij hoort zeker ook een korte, krachtige en “lekker bekkende” naam. Begin dit jaar werd een oproep gedaan aan de inwoners van Delden en omgeving om die naam te bedenken. Een gemêleerde jury had vervolgens de nobele taak om uit ruim 180 inzendingen een keuze te maken. Na een aantal stemrondes kwam het idee van Bob Morssinkhof uit Delden als winnaar uit de bus. Naast eeuwige roem zal Bob binnenkort een leuke prijs in ontvangst mogen nemen voor de gekozen naam “DE FINISH”.

Nadat de naam was gekozen, kon de werkgroep aan de bak om tijdens meerdere workshops een bijpassend beeldmerk te bedenken. Na wikken en wegen, wat bijschaven en puntjes op de “i” hebben Vincent Heemink en Claudia van Geenen zich met het opleveren van het nieuwe logo en de bijbehorende slogan maar weer eens uitstekende vormgevers bewezen. In het voorjaar van 2021 moeten de deuren van “De Finish” opengaan en zal het “sportief genieten” van start kunnen gaan op het volledig nieuwe Sportpark de Mors.

Ondertussen is dat sportpark dus ook door de doorsnee passant steeds makkelijker voor het geestesoog te halen. Architectenbureau SchipperDouwes helpt graag een handje en visualiseert in een serie impressiefilmpjes hetgeen Delden te wachten staat. Hoewel de filmpjes indrukken zijn en geen absolute waarheden bieden, zullen ze menig sportershart sneller doen kloppen. Voor de video-impressie van de sportkantine klikt u hier, binnenkort zullen volgen de filmpjes van de verdere hal op de website van Sportpark de Mors. De finish is dan misschien nog niet in zicht, de race is er voorlopig een om vingers bij af te likken.