Vorige week heeft SV Delden een samenwerkingsovereenkomst getekend met de FC Twente/ Heracles Academie waarmee de verbinding wordt aangegaan via het zogenaamde regioplan.
Door middel van het Regioplan wil de FC Twente/Heracles Academie samen met de amateurclubs het algehele voetbalniveau in de regio laten stijgen, om de enorme potentie die het voetballandschap bezit nog beter te benutten.

De FC Twente/Heracles Academie is dit seizoen gestart met het Regioplan. Aanleiding voor het Regioplan is de enorme behoefte om de samenwerking aan te gaan met de amateurverenigingen, om samen het algehele niveau in de regio te laten stijgen. Met onder meer het trainen van honderden kinderen in de regio, modules voor het scholen van trainers, scouts en hoofden opleidingen en het organiseren van clinics en webinars wil de Academie niet alleen meer halen, maar ook brengen.

In de Grolsch Veste ondertekenden Hans van Laarhoven namens het bestuur en Marc Brinkcate namens de technische commissie de samenwerkingsovereenkomst. De technische commissie en het bestuur zijn enthousiast over het regioplan omdat het SV Delden ook veel zal opleveren, zoals:

• Kwaliteitsverbetering van de eigen jeugdopleiding, met als resultaat: meer doorstroom naar het 1e elftal
  • Binding met de regio versterken door communicatie en kennisdeling
  • Spelers met hoge potentie in beeld krijgen bij de FC Twente/ Heracles Academie

Lees hier ook het persbericht en nadere informatie van de FC Twente/ Heracles Academie