Op woensdag 26 juli 2022 bereikte ons het verdrietige bericht van het plotseling overlijden van Hans Klumpers.

Hans werd op zijn veertiende lid van SV Delden en is dat gedurende 54 jaar gebleven. Hans heeft meerdere jeugdelftallen doorlopen en ook bij de senioren was hij een aantal jaren een verdienstelijk voetballer. Na zijn actieve periode als voetballer bleef Hans nauw verbonden aan de club. Hij was leider in diverse jeugdteams en keek op zaterdag ook altijd graag naar de voetbal-skills van zijn zoons Jan-Willem, Maarten en Ruben.

Dat Hans een echt blauwgeel hart had, blijkt wel uit de vele functies die hij binnen SV Delden heeft bekleed. Je kon Hans altijd vragen en, nog belangrijker, altijd op hem rekenen. Zo heeft Hans jaren deel uitgemaakt van de jeugdcommissie. Naast het organiseren van activiteiten voor de jeugd was Hans ook betrokken bij de lotenverkoop door de jeugd en het begeleiden van jonge jeugdscheidsrechters. Ook floot hij zelf in de lagere elftallen op de zondag nog wel eens een deuntje mee.

Daarnaast heeft Hans jaren in de clubbladcommissie gezeten en daarbij de Mösproat en presentatiegids gevuld met interviews en andere verhalen over lang vervlogen tijden en spannende anekdotes. Op het moment dat de Mösproat van de drukker kwam nam hij ook nog het rondbrengen van het clubblad op zich, samen met een paar andere, iets oudere fanatiekelingen. De laatste jaren had Hans nog enkele belangrijke taken binnen SV Delden. Zo kan het zijn dat u hem niet kent van gezicht, maar wel van zijn stem. Hans was namelijk al jaren onze vaste wedstrijdspeaker bij het eerste elftal op de zondagmiddag. Ook voorzag hij wekelijks Nieuws uit Delden van prachtige gedetailleerde wedstrijdverslagen. Aan het eind van afgelopen seizoen is hij hiervoor dan ook nog terecht door de eerste selectie in het zonnetje gezet.

Wij herinneren ons Hans als een bedachtzaam, rustig en vriendelijk persoon, die als zeer trouw supporter bijna alle wedstrijden op de fiets bezocht, zowel uit als thuis. We wensen Antoinette, Jan-Willem, Maarten en Ruben en verdere familie heel veel sterkte toe de komende tijd.

Bestuur en leden SV Delden