SV Delden is de nieuwe competitie goed begonnen. Het eerste elftal won op zondagmiddag het uitduel met Neede met 1-4. Halverwege het duel had de ploeg van trainer Rob Bakker al een 1-2 voorsprong te pakken. Deze werd in de tweede helft verder uitgebouwd.

Delden kwam in Neede prima uit de startblokken en had via Kevin Lemmink na 2 minuten al bijna de voorsprong te pakken. Zijn afstandsschot spatte echter uiteen op de lat. De bezoekers uit Delden konden het goede begin aanvankelijk geen vervolg geven. Neede zette hoog druk en daar hadden de blauw-gelen het lastig mee. Het resulteerde na 20 minuten spelen zelfs in een achterstand. Delden stond achterin even niet goed en de thuisploeg profiteerde: 1-0.

Hierna rechtten de bezoekers de rug en kwamen beter in het spel. De gelijkmaker viel ook al snel. Scott Wold mocht in de 28e minuut aanleggen voor een vrije bal. Deze werd nog wel door de keeper gekeerd, maar in de rebound zette broer Sven de 1-1 op het scorebord. Nog voor de pauze kwam Delden op voorsprong. Scott Wold bekroonde een fraaie actie met de 1-2.

Na de pauze had Delden vanaf de start controle over het duel en gaf het nauwelijks iets weg. Het duurde nog wel tot een kwartier voor het einde voordat de wedstrijd beslist werd. Colin Verberne werd gevloerd door de doelman van Neede en Sven Lutke Willink faalde niet vanaf 11 meter. Vlak voor tijd zorgde Verberne zelf voor de kers op de taart door de 1-4 tegen de touwen te werken. Na een goede steekpass kon hij alleen door op de doelman en rondde prima af.

Trainer Rob Bakker kon na afloop dan ook niet anders dan tevreden zijn. “Het was voor mij ook even spannend om te zien hoe we hier voor de dag zouden komen”, zo geeft hij na afloop aan. “We hebben goede wedstrijden, maar ook een aantal mindere duels in de voorbereiding gespeeld. Dit optreden stemt, vooral na de 1-1, erg tevreden.”