Sinds begin maart zijn de Regiotrainingen van de FC Twente-Heracles Academie van start gegaan bij SV Delden. Deze Regiotrainingen zijn onderdeel van het Regioplan.

De gezamenlijke jeugdacademie zoekt sinds een aantal jaar weer nadrukkelijk de samenwerking met clubs in de regio, waaronder ook SV Delden. De talentvolle jeugd in de leeftijdscategorieën van 10 jaar en jonger trainen één keer per week onder leiding van Regiotrainers en blijven daarnaast bij hun eigen voetbalclub spelen en trainen. Vanuit SV Delden hebben de afgelopen seizoenen al een aantal jeugdspelers aan trainingen meegedaan. Dit seizoen traint Floris Holtkamp uit onze Onder 10 mee.

Vanuit de FC Twente/Heracles Academie is een coördinator aangesteld, die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de Regiotrainingen. De coördinator wordt op zijn beurt weer ondersteund door talentvolle en ambitieuze amateurtrainers van de partners. Vanuit SV Delden is Brad Heuten assistent coördinator en heeft Remi Freriks een seizoen trainingen gegeven.

De academie organiseert voor de Onder 9-, Onder 10- en Onder 11-lichtingen totaal 24 vrijdagen per seizoen een extra training. Op sportpark de Mors zijn deze trainingen op de vrijdagmiddagen 1, 8, 22 maart, 5, 12, 19 april en 17 mei van 16:30 tot 19:00 uur.